ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אמירה מפתיעה

טראמפ: לפחות עשר מדינות מוסלמיות נוספות יעשו שלום עם ישראל

אחרי הסכמי השלום ההיסטוריים עם מדינות כמו בחריין איחוד האמירויות וסודן, הנשיא טראמפ שולף אמירה מפתיעה כי ישנן עוד עשר מדינות על הפרק | לדבריו "אני מעורב בהכל, נקווה שאחרי הבחירות נתפנה לטפל בזה"

טראמפ: לפחות עשר מדינות מוסלמיות נוספות יעשו שלום עם ישראל
חתימת הסכם השלום בבית הלבן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר כי לפחות עשר מדינות מוסלמיות נוספות, חמש מתוכן בוודאות אמורות לעשות שלום עם ישראל.

טראמפ, דיבר עם עיתונאים לפני עלייתו השבוע בדרכו לעצמאות קמפיין הבחירות, הוא נשאל לגבי האפשרות שמדינות מוסלמיות נוספות יכירו בישראל, בעקבות דרכן של איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן. הוא הגיב: "יש לנו חמש, אבל כנראה שתשע או עשר ממש בדרך. יהיו לנו הרבה, אני חושב שיהיו לנו את כולן, יש לנו חמש בוודאות מוכנות לאחרי הבחירות.

טראמפ הוסיף כי ההתקדמות בהסכמי שלום נוספים תהיה רק אחרי הבחירות. "אנחנו עושים הרבה עבודה כרגע. אני מעורב בכל העסקאות האלה. היופי הוא שלום במזרח התיכון בלי כסף ובלי דם, אין דם בכל הסיפור. יש לנו חמש מדינות ואני חושב שיהיו לנו עוד חמש".

טראמפ הוסיף כי "הסכם השלום האחרון עם סודן היה נהדר בגלל העוינות האדירה שלהם בעבר לישראל". הנשיא סיכם באומרו כי גישתו למזרח התיכון הייתה "דרך שונה בהרבה ממה שעושים ב-30 השנים האחרונות, ולכן אנו נרגשים מאוד".

בתוך כך מחמוד א-זהאר מבכירי חמאס ברצועה מבהיר כי העובדה שסודאן, ששימשה בעבר תחנה בציר הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה, כוננה נורמליזציה עם ישראל – לא תשפיע על בניין הכוח הצבאי של חמאס. בעבר היינו זקוקים לרקטות שמגיעות מוכנות. כיום אנו מייצרים אותן בעזה. גם הידע קיים כבר ברצועה. אנו לא זקוקים לסודאן ולא לאף אחד אחר, אמר א-זהאר. בראיון לערוץ האיראני בשפה הערבית אל-עאלם, הוסיף א-זהאר כי חמאס אוכף סדר בגבול עם ישראל לא כדי להגן עליה אלא מאחר שהדבר משרת את ממשל חמאס ברצועה, שאין לו עניין להתיש עצמו בקרבות קטנים וחסרי תוחלת. כך דווח גל ברגר.

דונלד טראמפ הסכם שלום העולם הערבי הבחירות לנשיאות ארצות הברית בחירות לנשיאות ארה"ב 2020 המירוץ לנשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד