י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מגיפת ההסתרה

משרד הבריאות יחקור את התנהלות בתי החולים אך יסתיר את התוצאות

בעקבות החשיפות הטיפול בבתי החולים ייבדק - אך הממצאים יוסתרו. משרד הבריאות מינה ועדה לבדיקת הטיפול בחולי הקורונה בכלל בתי החולים. האבסורד: הממצאים יישארו חסויים לעד, ולא יימסרו לחולים ולבני משפחותיהם. בכיר במערכת הבריאות: "החלטה אומללה שתפגע באמון הציבור"

משרד הבריאות יחקור את התנהלות בתי החולים אך יסתיר את התוצאות
מחלקת קורונה בבלינסון צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות החל בבדיקת איכות הטיפול בחולי הקורונה בכל 30 בתי החולים הכלליים בישראל, זאת בין השאר על רקע החשיפה ב"ישראל היום" ביולי השנה על המחדלים הקשים במחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון. אולם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי מיהר והודיע לכל מנהלי בתי החולים כי כל ממצאי ומסקנות החקירות, כולל כל החומרים שיוכנו לצורך הבדיקות, יהיו חסויים לעד בפני הציבור ואפילו לא יימסרו לכ־30 אלף חולי הקורונה שאושפזו עד עתה בארץ ובני משפחותיהם. כך מדווח רן רזניק ב"ישראל היום"

על פי טענות של מנהלי בתי חולים ורופאים בכירים, מאז פרוץ המגיפה, משרד הבריאות לא קיים כל בדיקה של איכות הטיפול הרפואי במחלקות הקורונה, ורק לאחרונה הודיע פרופ' לוי למנהלי בתי החולים על הקמת ועדת הבקרה. לוועדה מונו תשעה חברים וביניהם בכירים במשרד הבריאות כולל פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ולבטיחות במשרד הבריאות שמונה ליו"ר הוועדה, וכן מנהלים ורופאים בכירים מבתי החולים רמב"ם בחיפה, הדסה עין כרם בירושלים, בילינסון בפתח תקווה, סורוקה בבאר שבע ועוד.

פרופ' לוי כתב למנהלי בתי החולים ב־14 באוקטובר כי "הוועדה המיוחדת תחקור את איכות הטיפול בחולי הקורונה ותוצאותיו בבתי החולים מתוך מטרה למפות פערים ומגמות ועל מנת להביא לעלייה מתמדת באיכות שירותי הרפואה הניתנים לחולי הקורונה".

פרופ' חזי כתב עוד כי הוועדה תקום כ"וועדת בקרה ואיכות" לפי הוראות חוק זכויות החולה וכי "תוכן הדיונים שיתקיימו בוועדה, הפרוטוקול, כל חומר שיוכן לשם הדיון שיימסר לה, סיכומיה ומסקנותיה, יהיו חסויים בפני כל אדם, לרבות המטופל הנוגע בדבר ולא ישמשו כראיה בכל הליך משפטי".

בעקבות זאת עובד בכיר במשרד הבריאות אמר אתמול כי* oö"אין ספק שאסור למשרד הבריאות להפוך את חקירות הטיפול בחולי הקורונה לחסויות, ולמשרד הבריאות יש חובה ציבורית לפעול בשקיפות מלאה מול הציבור בתחום הקורונה וזהו מידע שחובה לשתף בו את הציבור. זו החלטה אומללה מאוד של מנכ"ל המשרד שרק תגביר עוד יותר את חשדנות הציבור כלפי מערכת הבריאות והטיפול במגיפה".

משרד הבריאות בית חולים וולפסון מחדל רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד