ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מהדורת בידוד

לייבל'ה: האדמו"ר שנטל חלק בעסקת אל-על

את המדור השבוע כתב לייבל'ה עמוק מתוך הבידוד לו התחייב לאחר שעשה קפיצה קצרה לתפוח הגדול ושב עם רשמים • והשבוע: מי האדמו"ר שנסע לסגור קצוות בנושא אל על וטס ביונטייד? איך נפרדו ב'קול ברמה' מסמנכ"לית השיווק הוותיקה? מה עשה ח"כ טסלר בכותל? והכל על הגשר שקרס בחתונה ביוון • כנסו כנסו

לייבל'ה: האדמו"ר שנטל חלק בעסקת אל-על
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

שבוע של גֵ'ט־לֵג עבר על לייבל'ה ששב בשבוע שעבר מניו יורק ונכנס לבידוד בן שבועיים. לתדהמתו, התברר לו שלמרות הבידוד הכפוי, הרכילות המקומית מצליחה לעשות את דרכה אל תוך הבית פנימה.

כלום לא עזר. הוא ניסה לסגור את הדלת, לאטום את החלונות, להגיף את התריסים, ואפילו לפזר דוקרנים בכניסה. אבל כנראה שלנייעס החרדי יש יכולות על טבעיות. מה שלא תעשה, הוא יצוץ לך מתחת לבלטות.

כבר בטיסה בחזור ראה לייבל'ה את הנייעס בכבודו ובעצמו, עת חזה באדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא מבאר שבע עושה את דרכו חזרה מניו יורק לשם נסע כך לחשו ללייבל'ה, לטובת סגירת העסקה בחברת התעופה 'אל-על' שנרכשה על ידי מקורבו אלי רוזנברג. ללייבל'ה אין את כל הפרטים סביב המסע אך הוא יודע שהמטרה הייתה אל על והאדמו"ר חזר בטיסת יונייטד.

על המטוס עצמו לא הצליח לייבל'ה לתעד את האדמו"ר, אך תיעד את הרבי מויז'ניץ כשבתווך ניתן לראות את רבי פנחס. הרבי מויז'ניץ בירך את ה'גראמן' המפורסם ישראל אדלר בכל הברכות.

ביציאה מהטיסה ראה לייבל'ה את מקורבו של שר התורה – הרב ישראל מאיר דרוק, חוזר מגיחה אצל תלמידיו בניו יורק. לייבל'ה מעיד כי הרב דרוק הצהיר בידוד כנדרש בחזרה לישראל כפי שניתן לראות בתמונה.

גולת הכותרת של השבוע הייתה כמובן חתונת הנגידים שנערכה בקטריני בצפון יוון, לשם המריאו ברכבת אווירית מישראל כל המי ומי בכדי לשמוח בחתונה שהחלק השולי בה היה קריסת הגשר בדרך לחופה, שזכה לכינוי 'גשר המכביה' של יוון. 

לייבל'ה ראה את המאסטרו יואלי דיקמן חוזר ממסע קניות ביוון ואף רכש דובי ענק שיהיה לו נעים וחמים וחס ושלום לא יהיה לו קר, מתברר כי עוזר דרוק הפסיק לחמם כמו בעבר.  

מי שעוד המריאו היו מקהלת 'נרננה' אותם ראה לייבל'ה באימונים על שפת הים לקראת החתונה.

ומי שהגיע מישראל לתעד אך לא הסכים להוציא בשום פנים ואופן תיעוד מהקריסה היה גדול הצלמים החרדים שוקי לרר שישב אף הוא לשאוף אוויר צח לאחר שכבר החלים מהקורונה.

לרר עצמו אכל כבש עם הזמר רולי דיקמן שהסתער על הכבש. 

אפרופו הצלם שוקי לרר, לפני שיצא מהארץ הספיק לעשות עוד רעיון יצירתי. לאחר שמחות רבות במשפחתו בהשתתפות כל גדולי ישראל והאדמו"רים הגיע העת לעשות חלאק'ה למוז'יניק הקטן מה שנקרא ה'בן זקונים' ולרר כמו לרר חשב וחשב ובסוף הבין שיש אדמו"רים חדשים שאמנם הוא צילם בבר מצווה שלהם ומדוע שעכשיו לא יזכה שיגזזו ממחלפות ראשו של הבן הצעיר.

וכך לרר הגיע לבתי האדמו"רים החדשים מסאדיגורה, פיטסבורג ושומרי אמונים שהוכתרו בחודשים האחרונים, האדמו"רים הלבישו למוז'יניק את הציצית וגזזו משערות ראשו.

ומכאן לנעשה בתחום התקשורת והשיווק, בעיתון 'משפחה' נפרדו מסמנכ"לית השיווק רחל לויטן במקומה נכנסה ציפי לינדנר.

ברדיו 'קול ברמה' נפרדו מסמנכ"לית השיווק אשרת מועלם. בטקס פרידה מיוחד (שתיעוד ממנו לא ניתן להביא במדור עקב ריבוי הנשים בו והקושי הכרוך בטשטוש) שנערך היום (חמישי), נפרדו ממנה אנשי הרדיו. לייבל'ה ששמע על הבטחה אודות מעבר לאחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות, עדיין לא קיבל מידע בעניין.

רוחו של לייבל'ה ביקרה השבוע בכנסת וחשה את המתח בין הצדדים לקראת הבחירות שמרחפות ברקע כל הזמן.

את ההפתעה הראשונה ראה לייבל'ה בתפילת מנחה בלשכתו של יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס שזכה בקרב אנ"ש לכינוי 'חרדי לא מבוהל'. בלשכה פגש את יועץ התקשורת של יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט יהודה רוסט העושה עבודה לא רעה בכלל והוא מתברר ככוכב המבטיח ביותר בקרב היועצים החרדים.

עם ההבנה הזאת המשיך לייבל'ה לחדר הסיעה של המפלגה שם מצא את היו"ר המיתולוגי משה גפני רוכן על ענייני דיומא כאשר מאחוריו ניצבים חברי סיעתו.

לייבל'ה לא הסתפק רק בחדר הסיעה ובשיטוט בקומת המליאה תפס את הרמ"ט של משרד השיכון - חיים יוסטמן שכובעו לא מש מידיו גם ברגעי הפוגה על ספת המשכן.

אפרופו יוסטמן, לייבל'ה ראה את מוטי בבצ'יק השר בפועל של משרד השיכון משוחח עם יונתן בורנשטיין המנכ"ל של מבית המדרש ואיחוד מוסדות גור.

עם המעבר לשעון חורף מצא עצמו לייבל'ה כבר בשעת ערב מוקדמת בתפילת מעריב בחצר הכנסת שם עבר לפני התיבה במסגרת חיוב על אביו, ח״כ אלעזר שטרן מיש עתיד, לצד מזכיר סיעת ש"ס המיתולוגי צביקה יעקובזון שבא להשלים מניין.

ומי שהגיע לכותל לתפילה במוצאי שבת קודש הוא ח"כ יעקב טסלר יו"ר הוועדה לפניות הציבור שהגיע עם השטריימל והגרביים הלבנות להעתיר בתפילה. לייבל'ה תפס את טסלר יוצא החוצה תוך שמירה מלאה על ההנחיות.

בכותל עצמו מול הקירות ראה לייבל'ה את הזמר ארל'ה סמט נושא תפילה חרישית מעומק הלב.

אפרופו מוזיקה, יש מי שהפתיע את לייבל'ה מאוד: בשעת לילה מאוחרת של ליל שישי, עקב לייבל'ה אחר העורך הראשי של עיתון 'בקהילה' שלמה קוק וראה אותו נבלע באולפן הקלטות בפאתי עיר התורה והחסידות יחד עם מנצח המקהלות יענקל׳ה רוטבלט, המפיק צביקה רוזנטל, הקלידן מיקי גרז ובני משפחה בוגרי קורונה. מתברר כי לקראת היארצייט הראשון לסבא קדישא רבי יצחק גרודז'ינסקי זצ"ל, החליט קוק הנכד להביא לעולם את ניגון ק-ה ריבון המרטיט שהביא עמו הסבא מישיבת סלבודקה בימי השואה. נמתין לתוצאה.

ואת הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן שלא מפסיק לעלות מדרגות, ראה לייבל'ה במעדניית 'שאבעס' המפורסמת בבני ברק מגיע לרכוש מעדנים לכבוד שבת קודש ואת מי הוא פגש שם? את היו"ר הבלתי מעורער של זק"א שהשבוע קצת היה בעין הסערה, פלדמן ומשי זהב לא התווכחו על מי מהם יכול לטפס יותר מדרגות.

המשב"ק המסור של הרבי מבעלזא יודלה גרינוולד, התכבד בשבוע שעבר בהגבהת הכוס בהבדלה. השבוע הוא יעלה לתורה לרגל נישואיו ושמחת החתונה שלו שנדחתה כבר פעמיים בעקבות המצב תתקיים בשבוע הבא במונטריאול שבקנדה.

ואפרופו בעלזא, העסקן הרב ראובן חיים וינברגר מבורו פארק הגיע לארץ לרגל שמחה משפחתית כפי ההנחיות נצפה השבוע מוסר דיווח בקו"פ על המגבית המיוחדת ל'מרכז מוסדות בעלזא' הנערכת כעת בארה"ב בראשות הגבאי הרב אליעזר וינד, העסקן הרב הרשל פרקש והעסקן הרב מיכל הלברשטאם חבר מועצת העיר ירושלים.  

לייבל'ה לא פספס את הילולת הבוטיק בקבר רחל שם ראה את המפקד הראשי של ההילולא הרב יוסף שוינגר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים מקבל את פני המשגיח, הגה"צ רבי דן סגל ואת ח"כ יצחק פינדרוס שנשאו תפילה במקום על כלל ישראל.

את מנהל האתר שחר פיירמן ראה לייבל'ה מציג את המפתח הראשון של הקבר רחל שבנה מונטיפיורי, לייבל'ה התרגש מאוד מאוד וזכה לגעת בקצה המפתח.

גם עפר מלפני מאה שנה שהיה בקבר ראה לייבל'ה מוצג בקבר של האמא של כלל ישראל.

ובארה"ב, בשיירה למען הנשיא טראמפ שיצאה מברוקלין, נצפה הצלם אברומי ברגר מסתער על השיירה ומלהיב את כל התושבים הרדומים למען הנשיא.

בלשכת ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, התקיים השבוע טקס צנוע ורב רושם: מסיבת יום הולדת לבחור הצדיק חיים שפר, שכמובן התקיים לפי ההנחיות והכללים. האירוע התקיים בלשכת ראש העיר זו השנה השביעית ברציפות, כאשר ראה"ע המארח מרעיף בשבחי חתן השמחה ומאחל לו הצלחה בכל.

כמו"כ שפר הפתיע את ראש העיר כששפך על שולחן העיריה אוסף גזרי עיתונים שנכתבו בשבח העיריה והעומד בראשה במשך השנה החולפת. לייבל'ה מצטרף לברכות.

ולפינת המזל טובים 

ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה לרגל שמחת נישואי נכדו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב ליו"ר 'למענכם' הרב יוסי ערבליך, לרגל שמחת הולדת הנכד בן לחתנו הרה"ג רבי פנחס יוסף שחטר בן הגר"ח מרבני מודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לנגיד הרבני ר' יעקב מאיר (יענקי) ברגר יו"ר 'הנהלת ישיבת 'אורייתא' לרגל שמחת אירוסי בנו יואל אלימלך מבחירי ישיבת 'אורייתא'. השמחה נערכה בהשתתפות הרבי מלעלוב ובשטח פתוח. 

ברכת מזל טוב לצבי רבינסקי, מראשי וועדת הדיור של דגל התורה, לרגל שמחת נישואי בנו. לייבל'ה ראה שאין מתאים ממך לברך את ברכת ירושלים במעמד החופה בהשתתפות ראש הישיבה בבית וגן הגר"א וינר יחד עם חה"כ יצחק פינדרוס שכובד בברכת 'בקיבוץ בניה לתוכה בשמחה'.

ברכת מזל"ט ליענקי בן שלמה, מעסקני דגל התורה ואיש אמונו של הסופר הרב חיים ולדר ובנו של הגאון רבי מאיר בן שלמה ראש ישיבת תורת חסד באלעד, לרגל אירוסיו השבוע עם הכלה מיכל גרוס מבני ברק. לייבל'ה יודע שמדובר בשמחה גדולה ועצומה ששברה אפילו את קבוצת הבני ברקים. 

ושמחה גדולה השבוע בשכונת רמת שלמה שם נישא הבחור יונה הנדלס בן ה-35 מראשי ארגון "מסילות יושר" הדואג לסידור בחורים בישיבות ומבחירי כולל 'עמלים בתורה', בשמחה שנערכה כפי כל ההנחיות בשטח פתוח ראה לייבל'ה את הרבי מקרעטשניף סיגעט מסדר קידושין ואת עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך חברו של הנדלס מישיבת 'נזר התורה' ראה לייבל'ה בריקוד סוער כפי ההנחיות שמתירים במשרד הבריאות. 

ברכת מזל טוב להירצקא שטיין משב"ק האדמו"ר מהר"א מסאטמאר לרגל נישואי בנו בשעה ומוצלחת, בשמחה החתונה שנערכה באולמי כתר ריזל בויליאמסבורג רקדו המשבקי"ם ביחד, ההויז בחור נחום שוורץ עם המשב"ק שטיין.

ברכת מזל טוב מיוחד לקול אנ"ש ר' מרדכי קרויס מנכ"ל חברת 'קליקול' וקול אנ"ש תולדות אהרן, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו יואל הנערכה הערב בשעה טובה כפי ההנחיות של שכונת מאה שערים.

ברכת מזל טוב לעסקן נפתלי ברמן מחסידות סערט ויז'ניץ לרגל שמחת הבר מצווה לבנו, בשמחה השתתף הרה"צ רבי ברוך הגר בן האדמו"ר מסערט ויזניץ שרקד עם החתן ואביו.  

ברכת מזל טוב לחתן מנחם מנדל הרטמן ההויז בחור של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ לרגל שמחת נישואי בשעה טובה.

ברכת  מזל טוב למגיד השיעור הגדול בעולם בדף היומי הרב בנימין מילצקי לרגל שמחת נישואי בנו, גם בשמחה לא פספס הרב מילצקי את מסירת השיעור בדף היומי ומצא פינה בשטח פתוח למסור את השיעור.

ברכת מזל טוב למיכאל אילוז יו"ר המועצה הדתית בנוף הגליל לרגל שמחת הולדת הנכד. 

ברכת מזל טוב ליוסף חיים קקון, מנכ"ל המועצה המקומית ברכסים, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

לייבל'ה רכילות חרדית רבי פנחס אבוחצירא אלי רוזנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד