י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אחרי הדיבוק: הרב בצרי מסר לקק"ל ערבות

לכבוד ט"ו בשבט, העניק המקובל רבי דוד בצרי ליו"ר קק"ל שתילי ערבה 'עם סגולות' • "נטיעת הערבה היא סגולה בדוקה לשמירת הקרקעות מצד אויבי ישראל", הבטיח הרב, וביקש לנטוע יער של 7 המינים • תמונות

אחרי הדיבוק: הרב בצרי מסר לקק"ל ערבות

מחזה בלתי שגרתי לחלוטין נראה בישיבת השלום בירושלים. הישיבה, שעמדה במוקד התקשורתי בעת האחרונה בעקבות מעמד הוצאת ה'דיבוק' שערך בה ראש הישיבה המקובל רבי דוד בצרי, אירחה הפעם את יו"ר הקרן הקיימת לישראל לכבוד ט"ו בשבט. הלה קיבל אגודת ערבות מה'הושענות', בכדי לשתול אותם באחד היערות בארץ.

אחרי שהשתתף בעשרות טקסי נטיעות וארגונו חילק מספר שיא של כמיליון שתילים ברחבי הארץ, הגיע יו"ר קק"ל אפי שטנצלר לישיבת השלום' בירושלים, שם הופתע על ידי ראש הישיבה המקובל הרב דוד בצרי, שהעניק לו עשרות שתילי ערבה, לנטיעה ברחבי הארץ.

בישיבה הסבירו כי מאחורי ההחלטה להעניק ליו"ר קרן קיימת לישראל שתילי ערבה, עומדת סיבה אקטואלית במיוחד. "שמירת קרקעות המדינה על ידי קק"ל נתקלת בתקופה האחרונה בקשיים רבים ומתקפות מצד אויבי ישראל. נטיעת הערבה היא סגולה בדוקה להצלחה, הן בשמירה על הקרקעות של קק"ל והן במבצע הנטיעות", אמר הרב בצרי לשטנצלר.

המקובל הוסיף כי "הערבה היא גם סגולה לפרות ולרבות בעם ישראל. ערבה בגימטריה זה זרע". הרב ניצל את הביקור כדי לקרוא ליו"ר קק"ל "לנטוע ברחבי הארץ את 4 המינים, ובפרט הדסים משולשים, וכן להרבות בנטיעת 7 המינים שבהם נשתבחה ארץ ישראל".

בתגובה הודיע יו"ר קק"ל, אפי שטנצלר, כי בכוונתו להיענות לקריאת הרב ולטעת בקרוב את יער 'שבעת המינים', תוך שהוא מזמין את הרב בצרי להשתתף יחד איתו בטקס הנטיעה.

בסיום הביקור, כאשר עמד בפתח הישיבה, הודה יו"ר קק"ל אפי שטנצלר לרב בצרי על קבלת שתילי והערבה והוסיף כי קק"ל ערכה השנה פרויקט שאפתני במיוחד לט"ו בשבט, תחת הכותרת: "עץ לכל תושב", במסגרתו ניטעים באדמת ישראל שבעה וחצי מיליון עצים, עץ עבור כל אחד ואחד מתושבי הארץ.

"הדבר מהווה אמירה יהודית ערכית, ובו חברים כל גווני הציבור בארץ הרואים בנטיעת עצים בארץ ישראל ערך מיוחד", אמרו יו"ר קק"ל, כשבידו ערימת הערבות שקיבל מהרב בצרי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד