י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נתניהו טוב ליהודים?

בטאון 'אגודת ישראל' במתקפה חריפה על נתניהו; "מחשבים מסלול מחדש"

הברית הפוליטית תפסק? בעיתון 'המודיע' ביטאונה הרשמי של סיעת 'אגודת ישראל' יוצאים הבוקר במתקפה חריפה כנגד ראש הממשלה נתניהו על התנהלותו בכל הקשור למאבק בבלימת התחלואה ואפליית המגזר. ומציבים תמרור אזהרה: "לא בכיס של אף אחד, נצעד רק עם הנאמנים לנו"

בטאון 'אגודת ישראל' במתקפה חריפה על נתניהו; "מחשבים מסלול מחדש"
הדס פרוש, פלאש 90

נתניהו והחרדים, כבר לא. במאמר מיוחד תחת הכותרת 'החרדים אינם בכיסה של אף מפלגה' תוקפים הבוקר (חמישי) בעיתון המודיע את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבהירים "היהדות החרדית חייבת להודיע לנתניהו כי ההתנהלות הזאת עשויה לחייב אותנו אפשרות של 'חישוב מסלול מחדש'. הנאמנות לשותפים נבחנת בשעה קשה, ולצערינו הוא לא עומד במבחן הציפיות של הציבור החרדי".

"דומה שממשלה בצביונה, בדמותה ובהרכבה, לא ידעה המדינה, מאז הקמתה", פותח מנחם קלוגמן בעיתון המודיע, ומסביר "אם 'קואליציה' אמורה לבטא מצב של שותפות, בעקבות הסכמים שהושגו בין השותפים השונים, והקפדה על שמירת ההסכמים, הרי, הקואליציה הנוכחית, המרכיבה את הממשלה, לא רק שהיא רחוקה מלהיות כזאת, אלא, התנהלות שריה, היא בניגוד גמור, למה שמצופה מהסכם השותפות".

הכותב המשיך ופרט "כרגע אנו מדברים על המציאות הקיימת, הנשקפת לעיני כל, מבלי להתייחס לשאלה מי הוא המפר את ההסכמים, ומי הוא העשוי לגרור את המדינה למערכת בחירות קרובה, בעת, שהכל מבינים שבמצב הנוכחי של מגפת הקורונה לכל השלכותיה הקשות, יהיה זה צעד לא נורמלי וחסר אחריות לקיים בחירות בשעה זו. 'השידוך' בין הליכוד וכחול לבן התברר, עד מהרה, כדבר שנכפה על שני הצדדים, כל אחד מטעמו הוא קיבל זאת, ומה שאמורה להיות שותפות-אמת, עקב הנסיבות המיוחדות, הפכה לקריקטורה וללעג בפני הבריות, כאשר, הכל מבחינים בחילופי המהלומות הקולניות בין הצדדים, שאינם פוסקים, ובזים בלבם לממשלה המתנהלת באורח זה".

"מבחינת אזרחי המדינה הבעיה העיקרית אינה העוינות הפנימים בתוככי הממשלה, שהיא דבר מכוער, המבזה את הממשל וכל אלו המנהלים אותו, אזרחי המדינה מודאגים יותר, שהכל מתרחש בעת שמגפת קורונה משתוללת ברחובותינו וגובה קרבנות רבים ומשבשת לאת כל אורח החיים במדינה. בשעה קשה זו, מצפים התושבים שהנהגה אחראית תנהל את המדינה ותעשה הכל כדי לבלום את המגפה, תוך שיתוף פעולה מלא, סולידריות וויתור על אינטרסים קטנוניים, המתגמדים עוד יותר עקב מגפת הקורונה, אך לצערם וכאבם, הם מגלים, לא רק ממשלה מפולגת, שאינה מסוגלת לקבל החלטות נכונות, אלא, גם 'קבינט הקורונה' וועדות אחרות, הדנות במיגור המגפה, שאינן מסוגלות להתאחד סביב החלטות שהן כה חיוניות ודחופות, כאשר כל סוגי האינטרסים המנוגדים זה לזה גורמים לכך שמתקבלות החלטות, שלעיתים, הן רק גורמות לכך, שהנגיף ממשיך להשתולל. ועדיין א אמרנו מילה על חוסר האימון בממשל שהתנהלות זו גורמת, הגורמת לכך, שרבים אינם ממלאים אחר הוראות משרד הבריאות ומשמשים זרז להפצת ההדבקה" נכתב במאמר המיוחד.

לאחר שסיים לגולל את הסיבות למצב זה עבר הכותב למתקפה "בכל המצב הזה , נמצא הציבור החרדי, במושבותיו, לוקה בכפלים, כאשר יחסם של חלק ממקבלי ההחלטות הופך אותו לקרבן וטופל עליו עלילות, הגורמות להשנאתו ורדיפתו, וחלק מההגבלות המוטלות על הציבור הרחב, מתקבלות בעיניו כגזרות, שלא בהכרח מכוונות רק לטובתו, וההתמרמרות בקרב הציבור החרדי רק הולכת וגוברת כאשר אין מי שיעצור בעד ההסתה נגדו".

עוד נכתב בהמודיע "ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפך לשבוי בידי שותפיו מכחול לבן בממשלה. ואף בידי חלק משריו, השייכים לליכוד. שפעמים רבות, אינם מיישרים קו עם עמדותיו, בעניין הלחימה בקורונה, מצב זה אסור שיימשך, כי הוא קטסטרופה למדינה שמצוקתה כה גדולה. ראש הממשלה שהוא חייב היות בבחינת 'המבוגר האחראי' האו בצרות צרורות, ובנסיבות הקיימות עליו לקבל החלטות קשות, שלעיתים נוגדות לעמדתו. במצב זה הוא גם מקבל החלטות שמקוממות את הציבור החרדי, אין אנו חושדים בנתניהו, שהוא עושה זאת במכוון, כדי לפגוע בציבור החרדי, ובעיננו נראה כי אינו מייחס את המשקל הנכון לעמדות הנציגות החרדית בכל הקשור למלחמה בקורונה, והדבר כואב לנו ומכעיס אותנו".

"משום מה נתניהו שוכח שהחרדים היו תמיד השותפים הכי לויאליים בממשלתו, בניגוד לשותפים אחרים, ולעיתים, גם יותר מחברי מפלגתו, עלינו להזכיר לנתניהו, כי צפויות עוד בחירות נוספות במדינה, ואולי אף בקרוב ממש, היהדות החרדית המאורגנת חייבת להודיע לנתניהו כי התנהלות זאת עשויה לחייב אותנו גם אפשרות של חישוב מסלול מחדש, ואין אנו מונחים בכיסו, או בכיס מפלגתו. כי כך לא נוהגים עם שותפים נאמנים, אף אם הוא נתון בלחצים, ואדרבא, הנאמנות לשותפים לוייאלים נבחנת בשעה קשה, ולצערינו, הוא לא עומד במבחן הציפיות של הציבור החרדי. עתה היא השעה להציב את תמרור האזהרה לפני נתניהו, כאשר הציבור החרדי חש את מסע ההכפשה נגדו שהגיע לממדים מסוכנים ובלתי נסבלים" מסיימים בהמודיע בתקיפות.

ראש הממשלה נתניהו פוליטיקה חרדית עיתון המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד