י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קריקטורת הדמים

פיגוע טרור בצרפת: 3 הרוגים ומספר פצועים ליד כנסיית נוטרדאם

הנקמה לא איחרה לבוא: על פי הדיווחים הזורמים מצרפת, שלושה אנשים נהרגו ומספר נפצעו בפיגוע החשוד כטרור בעיר ניס במדינה | בימים האחרונים המתיחות בצרפת גברה לאחר שזו הגנה על הקריקטורות המבזים את מוחמד

פיגוע טרור בצרפת: 3 הרוגים ומספר פצועים ליד כנסיית נוטרדאם
זירת הפיגוע בניס צילום: מתוך הטוויטר של ראש העיר ניס

כלי תקשורת בצרפת דיווחו כי שלושה אנשים נהרגו, כמה אנשים נפצעו וחשוד אחד נעצר בפיגוע דקירה בעיר. ראש עיריית ניס, כריסטיאן אסטרוסי, צייץ בטוויטר: "אני מאשר שהכל מרמז על פיגוע."

האירוע מגיע על רקע החששות הביטחוניים המוגברים בצרפת סביב הקריקטורות של הנביא מוחמד שפרסם המגזין הסאטירי שרלי הבדו. כזכור, צרפת עוררה את זעמם של איראן וטורקיה מכיוון שהיא נקטה קו הגנה על הקריקטורות המצויירים שמבזים את הנביא מוחמד.

שר הפנים של צרפת ג'רלד דרמנין ביקש מהאזרחים להימנע מלהגיע למקום הפיגוע. מאיר חביב, חבר הפרלמנט בצרפת, אמר בתגובה לפיגוע הדקירה בכנסיית נוטרדם בניס: "בזמן שצרפת מתמודדת עם מצב חירום בשל משבר הבריאות, איסלאמיסטים פחדנים שחטו מתפללים בקתדרלה של נוטרדאם בניס. הם משחיתים את פניה של צרפת. אנחנו במלחמה. מספיק! תגובתינו צריכה להיות לא פרופורציונלית מול חיות הפרא האלה."

מחקירת המשטרה עולה על פי דיווח ראשוני, כי החשוד בפיגוע הוא מהגר מפקיסטן.

כזכור המורה סמואל פאטי, (47), נהרג לאחר שראשו נערף על ידי עבדאללה אנזורוב בן ה-18 ב-17 באוקטובר לאחר שהשתמש בקריקטורות המצוירים כדי ללמד את תלמידיו על חשיבות חופש הביטוי.

כפי , נשיא צרפת עמנואל מקרון הגן בתוקף על הביטוי החופשי בעקבות מתקפת הטרור אך הפך למטרת כעס בעולם האיסלאמי. טורקיה נשבעה לנקוט ב"פעולות משפטיות ודיפלומטיות" בתגובה לקריקטורה המצוירת, בעוד נשיא איראן חסן רוחאני איים היום על צרפת והזהיר כי העלבת הנביא תעודד "אלימות ושפיכת דמים".

רוחאני אמר כי "המערב צריך להבין שהעלבת הנביא מעליבה את כל המוסלמים, כל הנביאים, כל הערכים האנושיים ורומסת אתיקה, העלבת הנביא אינה הישג, זה לא מוסרי, זה מעודד אלימות", אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה במהלך ישיבת הממשלה השבועית.

"זו הפתעה שהדבר מגיע מהטוענים לתרבות ולדמוקרטיה, שהם איכשהו, גם אם לא בכוונה, יעודדו אלימות ושפיכות דמים", הוסיף. רוחאני קרא גם למערב "להפסיק להתערב בענייני הפנים של המוסלמים, אם הוא באמת מבקש להשיג שלום, שוויון, רוגע וביטחון בחברות של ימינו".

זירת הפיגוע, בניס, צרפת\\צילום: משטרת ניס

 

צרפת פיגוע טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד