ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

דניאל מחייב את המתקשים: תושיה של אמא שהצילה את בנה

דניאל, הוא עלם חמודות. ילד שסבל מקשיי קריאה מרובים. קשיים שלא ניתן להעלות על הדעת. האותיות ממש פרחו באוויר ולא הצליחו להגיע אל תודעתו, עד שקרה הבלתי יאמן • סיפור מפעים ומעורר השראה

דניאל מחייב את המתקשים: תושיה של אמא שהצילה את בנה
הרב שבדרון עם דניאל צילום: יח"צ

דניאל (שם אמיתי) הוא עלם חמודות. ילד שסבל מקשיי קריאה מרובים. קשיים שלא ניתן להעלות על הדעת. האותיות ממש פרחו באוויר ולא הצליחו להגיע אל תודעתו.

הקושי של דניאל הרקיע שחקים. ללא הסבר מניח על הדעת הוא לא הצליח לקרוא אפילו אות אחת מאותיות הא' ב', והוא כבר לא היה צעיר, הוא כבר עבר מכתה מכינה לכתה א' ואח"כ לב' ומלבד אותיות הא' ב' של שמות הכתה לא היה לו שום קשר לא' וב' ולא להמשך האותיות.

תושייתו של אמו היא זאת שעמדה לו לטובה. הסיפור של האמא הטובה הוא סיפור בפני עצמו. האמא ידעה בצעירותה קשיים כשעוד גרה בחו"ל במקומות שלשמור על היהדות לא היה פשוט בכלל.

דניאל צעד והטלטל ממקום לימוד אחד לשני. ממכון אחד למשנהו. ניסו מכאן וניסו משם ושום דבר לא עזר. משהו קורה אצלו במוח, כך קבעו כולם. מדובר בדיסלקציה נדירה שלא ניתן לטיפול. חבל על ההשקעה שלא תניב תוצאות בסופו של דבר.

התחזיות הלא נעימות שנשמעו מכל עבר לא נעמו לאוזניה של האמא. היא בנויה מחומר אחר והיא לא תוותר, היא לא תרים ידיים בשום מצב. אחרי הרבה עבודה ומחקר הגיע הילד אל מקראות – לימוד קריאה בשיטת ברנשטיין. הרב אפרים שבדרון ששמע את הרקע ההיסטורי לקח על עצמו בעז"ה להיות השליח טוב ולהציל את הילד.

הדמעות נשפכו כמים עת סיפרה האמא על החותמת שקיבל הילד. תעודות שמעידות עליו שהוא מקרה חמור ונדיר של דיסלקציה ללא אפשרות טיפול. תעזבו אותו מקריאה, שילך לעבוד, שילמד מתוך השמיעה וכו'.

גם אם הדבר יעלה לי במחיר מכירת דירה אעשה זאת, התייפחה האם ושלפה ניר אחרי ניר לנגב את הדמעות שקלחו להם במורד הפנים עד שהפכו לשלולית על השולחן.

דמעות נגרו גם מעיני הרב שבדרון עת נבחן הילד דניאל המתוק שלא הצליח לקלוט את האותיות ואת הנקודות אחרי כל כך הרבה מאמץ וטרחה.

הסיפור היה יכול להיגמר חלילה כאן. אילו היה צוות מקראות מסכים עם כל המכונים הקודמים שכבר נתנו את חותמם על דניאל היקר והוא היה חוזר הביתה לחפש עבודה או עיסוק אחר ללא שילמד תורה.

בחסדי שמים נגמר הסיפור אחרת לגמרי. דניאל נרשם למכון והגיע ללימוד יומי באחד הסניפים הקרובים לביתו. ילד בן 9 שרמת הקריאה שלו פחותה מילד בגיל שלוש. הוא אפילו לא יודע ללקק את הדבש מעל האותיות א' מ' ת' כי הוא לא מזהה אותם. הוא צריך להתחיל מא' ב' תרתי משמע.

האמא העקשנית לא הרפתה. היא דאגה יום יום להביא אותו, לחכות בחוץ או לשלוח ילד אחר שילווה אותו. לפעמים גם הגיע לבד. הצד השווה שבהם שלא הפסיד יום מלהגיע ולהוגיע את מוחו המתקשה. יום אחרי יום ברצף ובהתמדה.

לרבי עקיבא זה קרה בגיל 40 שלא למד ולא שנה כלום וללא ידע מינימלי.  אולם בעת שהוא הלך ליד הבאר, והתפלא איך טיפות מים רכות מסוגלות לשבור את אבני הבאר הקשות?

את התשובה הוא מקבל מהאנשים שעמדו בקרבת מקום: אי אתה קורא (אינך יודע את הכתוב): "אבנים שחקו מים" – המים הם ששחקו את האבן. בסיפור הזה המים מסמלים את המאמץ העקבי, האיטי, הסבלני והמתמשך. הסלע הקשה מסמל את הקשיים העצומים שבדרך.

רבי עקיבא הסיק את המסקנה, הוא נכנס לתלמוד תורה של ילדים קטנים והחל ללמוד מההתחלה, והגיע למעמד של רבי עקיבא לאחר העקביות שהוא דבק בו.

דניאל, גיבור הסיפור שלנו עשה את הבלתי יאומן, יום יום הגיע ללמוד, הוא התקדם לאט, צעד קדימה וגם ראה אכזבות בימים שחזר אחרונית, אבל להרים ידיים? אין דבר כזה במשפחה זו. משפחה הלמודה מלחמות למען ה' ותורתו.

ואז קרה הפלא: ההשקעה התחילה להראות ניצני הצלחה, הילד התקדם. הוא התחיל לקרוא אות אחר אות, צירוף נקודות, למד את כללי השוואים, התחיל לזהות ולהבין מתי השווא הוא שווא נע ומתי הוא שווא נח. איפה מיקומו הנכון של החולם הנסתר או הפתח הגנובה והשוואים הדומים. המוח שלו התחיל להתרחב ולקבל מידע חדש, והפנים שלו ? זרחו יותר ויותר מיום ליום באור זוהר ומבהיק. הנה אני מתקדם בלימוד התורה הקדושה. באמירת תהילים ובחומש. בתפילה ובסיפורי צדיקים.


דניאל לומד לקרוא • קרדיט: יח"צ

הטלפון צלצל בבית משפחתו של דניאל, על הקו היו חברי הנהלת מחלקת החינוך של העיריה. מה קורה עם דניאל הם שואלים. האם מוצאים לו מסגרת ללא לימודי קודש? האם מצאתם לו עבודה שיתמקצע?

צעקת האם הדהדה בתוך קירות הבית. דבר שלא נשמע שם הרבה שנים. מהההה? אתם מתכוונים לדניאלי שלי? הוא יושב ושוקד בתורה, הוא כבר בשלב התקדמות ברמה גבוהה בקריאה...

דממה... שקט מאחורי הקו... הם לא מסוגים להוציא מילה מהפה... עד שהוחלט לשלוח נציגים מהמחלקה לבדוק את הקריאה של דניאל.

וככה בצהרי יום מגיעה משלחת מכובדת ממחלקת החינוך של העיריה אל מכון מקראות, חברי המשלחת נכנסים לחדר הלימוד ורואים את דניאל יושב וקורא, הם מבקשים ממנו לקרוא טקסט והוא קורא מתוך ספר תהילים, קריאה מדוייקת, מהירה בשטף מתאים וללא טעויות.

יום חג הפציע בבית משפחתו של דניאל, עת הגיע יום הסיום. דניאל צריך להמשיך קדימה, אין כבר צורך להגיע למכון להמשך הלימודים. ובאותו יום, יום חג במשפחתו של דניאל. כל בני המשפחה לבושים בגדים חגיגיים צועדים ברחוב כשבראשם ההורים. מחזיקים בידם מכתב הוקרה למכון, בקבוק ליקר ועוגה שנאפתה לכבוד החגיגה.


המכתב ממשפחתו של דניאל • קרדיט: יח"צ

מאותו יום הם חוגגים כל שנה פעמיים יום הולדת לדניאל, היום שהוא נולד והיום השני שנולד דניאל האמיתי, הקורא ולומד, וב"ה שהולך וגודל לתפארת.

הרבה הורים שיודעים על הילדים שלהם שמתקשים ואין להם את האומץ להרים את הדגל, לגשת למבדק ולהתחיל את טיפולי הקריאה. כיום אפשר ללמוד במכון מקראות בתוך הסניפים עצמם וגם בבית, באמצעות האונליין במחשב, אפשר ללמוד עם המורים של מקראות. להתקדם ולהצליח לעלות מעלה מעלה בדרך העולה בית א-ל.

לקביעת מבדק ולהירשם ללימוד במכון התקשרו 02-5370728 שלוחה 9

בשבועות האחרונים קיבלנו תלמידים מחו"ל אשר באמצעות האונליין יושבים בבית ולומדים יום יום כשההצלחה ב"ה היא מעל ומעבר למשוער.

אל תחכו ואל תדחיקו, תפנו מיד לטיפול, ואנחנו במקראות נעשה זאת בעז"ה הכי טוב.

למעבר לאתר המכון לחצו כאן>>>

ליצירת קשר במייל>>>

ההרצאה בחינם הרשמה חובה, ניתן להרשם כאן>>>

או השאירו פרטים כאן>>>

קריאה ליקויי למידה קשיים בלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד