י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מונח עד שיבוא אליהו

לאחר עשרות שנים: נמצאו התפילין של הרבי מלובלין זצ"ל

הרב ישראל יוד מ'מכון פאר' בבני ברק מספר ל'בחדרי חרדים' את הסיפור המופלא והמרגש איך נמצאו התפילין של הרבי מלובלין זצ"ל. וקורא לציבור: "באם ידוע על אחד שאיבד תפילין שיצור קשר עם מכון פאר. מונחת אצלי בחנות דירת 6 חדרים", הוא אומר בכאב

לאחר עשרות שנים: נמצאו התפילין של הרבי מלובלין זצ"ל
תפילין, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

לאחר עשרות שנים שהיו מונחות נטושות נמצאו הבוקר (חמישי) בהשגחה פרטית מיוחדת התפילין של הרבי הקודם מלובלין זצ"ל על ידי המאגר הנרחב של 'מכון פאר' בבני ברק, והתרגשותם של בני המשפחה הרקיעה שחקים.

הרב ישראל יוד ממכון פאר סיפר ל'בחדרי חרדים' את הדרך הפלאית בה נמצאו התפילין: "אחותי הרבנית מלובלין התקשרה אלי אתמול שהם מצאו ביחידת דיור שיש להם מתחת לביתם זוג תפילין. בהיות שהיחידה כבר מושכרת עשרות שנים, ובשנים האחרונות היה מתגורר במקום אדם תשוש - נפש היו בטוחים בני המשפחה כי מדובר בתפילין שהתגלגלו איכשהו לדירה".

עוד הוסיף הרב יוד לגולל: "היות שאני עוסק כבר 35 שנים בפרויקט מיוחד שנטלתי על עצמי בראותי עשרות ומאות זוגות תפילין נאבדים לבעליהן, לקחתי על עצמי להקים 'אבן הטוען' עבור זוגות התפילין האבודות. כך שיהיה מקום מסוים בו נאספים התפילין שנאבדו. יש לנו מאגר עם תיעוד וסריקה של מעל 75 אלף זוגות תפילין. עוד פרויקט אנחנו עושים, כאשר כל זוג תפילין שנכנס למכון בשלושים השנים האחרונות מקבל קוד ומספר. ולכן פנתה אלי אחותי, אולי אוכל למצוא את הבעלים".

"לקחנו את זוג התפילין וראיתי כי בתוך הקופסא יש מדבקה המעידה כי היא כבר הייתה בעבר אצלנו במכון, ועל פי הרישום של הקוד מדובר בתפילין של האדמו"ר מלובלין. התקשרתי לאחותי הרבנית ואמרתי לה כי מדובר בתפילין שלהם. הם לא ידעו במה מדובר" מספר הרב יוד, ומוסיף בהתרגשות "לפתע הכתה בי ההכרה, היות שהתפילין נבדקו לפני עשרות שנים, וגיסי עלה לכהן על כס האדמורו"ת רק בשנת תשס"ג עם פטירת אביו, אם כן מדובר בתפילין של האדמו"ר מלובלין הקודם זצוק"ל אביו של האדמו"ר הנוכחי. למותר לציין כי ההתרגשות אחזה בכל בני המשפחה והקרובים".

הרב ישראל יוד, מבקש בהזדמנות זו מכל בני ישראל די בכל אתר ואתר, היודעים על אחד שאיבד תפילין ליצור קשר עם מכון פאר, ולבדוק באם תפיליו מונחים שם, או להיכנס לאתר האינטרנט של 'מכון פאר' שם יש תיעוד של זוגות התפילין שנאבדו.

"מונחת אצלי בחנות 'דירת 6 חדרים'", הוא אומר בכאב. "לפליאתנו איך דירה נכנסת לחנות", הסביר הרב יוד, "יש בחנות 600 זוגות תפילין המגיעים לשווי של 2 מיליון שקל". 

למרות שרבנים ומורי הוראה אמרו לו כי הוא יכול לתרום את התפילין לנזקקים מבהיר הרב יוד כי הוא אינו עושה זאת מכמה סיבות. ומשאיר את כל זוגות התפילין אצלו מתוך ציפייה לבואו של אליהו הנביא במהרה ויגלה לו מי שייכת כל אחת מזוגות התפילין שבחנותו. 

 

תפילין השבת אבידה לובלין מכון פאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד