ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר שהמומחים דחו

מחקר חדש: התרופה של החב"דניק מקרית יואל יעילה

זוכרים את ד"ר זאב זלנקו מקרית יואל במונורו שהמליץ על טיפול תרופתי לחולי קורונה וזכה להתעניינות של טראמפ? מחקר חדש קובע כי הטיפול יעיל, בשילוב תרופה נוספת

מחקר חדש: התרופה של החב"דניק מקרית יואל יעילה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הידרוקסיכלורוקווין. עיתונאים רבים ואנשי תקשורת 'שברו את השיניים' בניסיון כושל להגות את המילה. מדובר בשם של תרופה שרופא חרדי חסיד חב"ד מקרית יואל טען שהעניק למטופליו הרבים והיא חוללה פלאים. בהמשך זכה להתעניינות מצד נשיא ארה"ב ולפרסום רב. כעבור ימים ארוכים נשמעו הסתייגויות מצד רופאים שפקפקו ביעילות התרופה. מאוחר יותר רכשה ישראל עשר טון מהתרופה, אך מומחים הסבירו כי אינה יעילה ולא נעשה בה שימוש רחב.

אך כעת מחקר שנערך העלה כי התרופה יעילה עבור חולים בסיכון גבוה, אם היא ניטלת יחד עם תרופה נוספת בשלב מוקדם של המחלה. יעילותה פוחתת ככל שהמחלה מתקדמת והופכת קשה. המחקר קובע כי טיפול ביתי באבץ והידרוקסיכלורוקווין במינון נמוך, ואזיתרומיצין נמצא יעיל וחולים שנטלו אותו החלימו בשיעור גבוה יותר ביחס לאלו שלא.

המחקר התפרסם בכתב העת הבינלאומי למיקרוביולוגיה. במסגרתו נבדקו 141 חולי קורונה מאומתים, שבתוך ארבעה ימים מאז שהתגלו בגופם תסמיני הקורונה, קיבלו את הטיפול למשך 5 ימים, לצדם נבדקו 377 חולי קורונה מאומתים שלא קיבלו את הטיפול האמור.

התוצאה הפתיעה את החוקרים. מבין החולים שטופלו רק 4 (2.8%) אושפזו ו-1 (0.7%) נפטר, לעומת אלו שלא טופלו בתרופה מבניהם 58 אושפזו (15.4%) ו 13 (3.5%) נפטרו.

כל החולים שהשתתפו במחקר היו בסיכון והשתייכו לאחת מקבוצות הסיכון הבאות: מעל גיל 60; עם קוצר נשימה; עם מחלות רקע כגון: חולי לב, ריאות, קרישי דם, כליות, כבד, סרטן, פסיכיאטרי, אסטמה, אוטואימונית, שבץ והשמנת יתר.

 

 

חולי קורונה דונלד טראמפ מונורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד