י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנגיף משתולל ברצועה

דאגה: 276 חולים ביממה אחת ברצועת עזה

בעזה מדווחים על קרוב ל-300 חולים חדשים ביום, חשש כי התפרצות היא רק עניין של זמן. במקרה כזה, קיים חשש רב במערכת הבריאות שהמחלה תזלוג לישראל ותבטל את הישגי הסגר

דאגה: 276 חולים ביממה אחת ברצועת עזה
תרגול מלחמה בקורונה בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

דאגה במערכת הבריאות כתוצאה מהמתרחש בעזה, והפעם לא בהקשר לטרור: משרד הבריאות ברצועה עדכן היום כי  מצב התחלואה ברצועה מעיד על התפשטות, כאשר רק ביממה האחרונה אותרו 276 חולי קורונה חדשים. המשמעות היא שבעוד שבוע כבר יעמוד קצב החולים החדשים על יותר מ-1,000 ביום, כאשר במקרה זה התפשטות חוזרת של הנגיף בישראל מהווה רק עניין של זמן. 

לפי דיווחי משרד הבריאות העזתי, ביממה האחרונה אותו ברצועה 276 חולים חדשים, מתוך  2,115 בדיקות שבוצעו. עד כה החלימו ברצועה 145 חולים, ומספר החולים הפעילים עלה ל-2,335. כמו כן, חולה אחד מת ובכך עלה מספר המתים מהנגיף מאז תחילת המגיפה ל 35.

נציין כי עד כה הצליחה הרשות הפלסטינית להתנהל ביעילות מרשימה בכל הנוגע לקורונה. משטרת הרשות דאגה להטיל סגרים מקומיים בכל מקום שזוהה כמוקד התפרצות, והעובדה שהרשות מבודדת ואין לה גישה לחו"ל - ב'זכות' המצור אותו מטילה עליה ישראל - סייעה לה לשמר את מעמדה כ'ירוקה' וכך היא צלחה בהצלחה את שני הגלים שתקפו בעוצמה קשה את ישראל. אך בימים האחרונים נראה שמספר החולים עולה, כשקיים חשש כי מספר החולים המאומתים גבוה יותר כך שיתכן ובתוך זמן קצר יגיעו ברצועה לאובדן שליטה. 

במערכת הבריאות הישראלית מודאגים הן מהמתרחש ברצועה שבה התשתית הרפואית לוקה בחסר כך שבמקרה של קריסה האחריות תיפול בסופו של דבר על ישראל, אך בעיקר מכך שככל שמספר החולים גדל והמחלה מתפשטת, כך עולים יותר הסיכויים שהמחלה תגיע לישראל וזאת באמצעות העובדים שיוצאים מהרצועה או שהם באים במגע עם אזרחים ישראלים. במקרה כזה, כל ההישג שהושג במהלך הסגר שהוטל על ישראל בחודש האחרון - יעלם.

 

עזה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד