י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החיפזון מהשטן

"היציאה המהירה תביא גל נוסף, קטלני יותר"

ד"ר חגית סרבגיל ממן סגנית מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "צמצום ההגבלות המקוריות יקדמו גל תחלואה שלישי שעלול להיות חמור מקודמיו"

"היציאה המהירה תביא גל נוסף, קטלני יותר"
העיר רחובות בצל הקורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

לא למהר, לצאת בהדרגה ובאיטיות: על רקע הקולות שקוראים לזרז את היציאה מהסגר ולהתקדם לקראת הקלות נרחבות יותר, קובעת ד"ר חגית סרבגיל ממן, סגנית מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, שאנו פשוט לא לומדים מטעויות. לדבריה, היציאה מהירה, שנעשתה כזכור לאחר הסגר הקודם בימי הפסח, תביא עמה התפרצות נרחבת יותר, והפעם בחורף: "צימצום ההגבלות המקוריות יקדמו גל תחלואה שלישי שעלול להיות חמור מקודמיו".

לדבריה, הקולות הללו שדורשים מהממשלה להאיץ את היציאה מהסגר ולפתוח גם תחומים שהיו סגורים עד עתה במהירות, עלולים להתקבל כאשר התוצאה תהיה חמורה. "יש קשר ישיר בין יציאה מהירה ורחבה מדי להגעה לגל שלישי בקרוב", היא אומרת ומזכירה כי "התוכנית המקורית ליציאה הדרגתית ומבוקרת מהסגר, היא נכונה ומבוססת אפידמיולוגית. הקולות העולים בעת האחרונה לצד קבלת החלטות הנוגעות לצימצום ההגבלות המקוריות צריכות להדאיג כל אזרח".

ולטענתה, כל מה שצריך הוא פשוט להיזכר מה היה אצלינו לפני מספר חודשים, ומה קורה עכשיו בעולם. "חייבים להפיק לקחים ממה שארע טרם הגל השני וממה שקורה בעולם. אסור שההיסטוריה תחזור על עצמה ונגיע לגל תחלואה שלישי שעלול להיות חמור מקודמיו".

נזכיר, כי לטענת המומחים ברגע שיפרוץ גל שלישי בחורף, הדבר עשוי להיות קטלני בהרבה שכן במקרה זה הקורונה תגיע חלילה יחד עם השפעת, שבכל שנה גורמת לעומסים בבתי החולים.

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד