י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הטרור בצרפת

חבר הפרלמנט: "צריכים ללמוד מהשיטות הישראליות"

שני פיגועים בתוך צרפת תוך שעות ספורות זה מזה, שלושה אנשים נהרגו - לשניים מהם נערף הראש בהתקפה בעיר ניס. בסעודיה נדקר מאבטח בשגרירות צרפת • מאיר חביב חבר הפרלמנט בצרפת: "צריכים ללמוד מהשיטות הישראליות. הגיע זמן לפעול!"

חבר הפרלמנט: "צריכים ללמוד מהשיטות הישראליות"
העיר ניס בצל הטרור צילום: דוברות עיריית ניס

צרפת מדממת היום (חמישי) בעקבות הקריקטורה שפורסמה בעיתון שרלי הבדו שהציתה זעם בעולם המוסלמי שרבים מהם אזרחי המדינה. בניס נרצחו שלושה בני אדם בכנסיה, באביניון, גבר שצעק 'אללה אכבר' נורה למוות על ידי שוטרים, ועובד הקונסוליה הצרפתית בסעודיה נדקר. 

שני פיגועים בתוך צרפת תוך שעות ספורות. שלושה אנשים נהרגו - לשניים מהם נערף הראש בהתקפה בעיר ניס, הפיגוע השני התרחש בעיר אביניון, חמוש בסכין נורה למוות על ידי שוטרים לאחר שצעק 'אללה אכבר'.

המתקפה הראשונה החלה בסביבות השעה 9 בבוקר שעון מקומי, בקתדרלת נוטרדאם בניס, שם ערף טרוריסט את ראשה של מתפללת בכנסייה, אשה בת 70, ושל אדם נוסף בכנסייה, ודקר באורח אנוש אישה שנייה, ופצע כמה נוספים, הוא נורה ונעצר על ידי המשטרה.

כשעתיים לאחר מכן, טרוריסט איים בנשק על אנשים ברחובות אביניון - 200 קילומטרים מהעיר ניס - בזמן שצעק 'אללה אכבר' הוא נורה למוות על ידי המשטרה.

עוד אירוע התרחש דווקא בצד אחר של העולם. בסעודיה נדקר ונפצע מאבטח בקונסוליה הצרפתית בג'דה. המאבטח נלקח לבית חולים עם פציעות לא מסכנות חיים.

התוקף הוא אדם בשנות העשרים לחייו שזוהה כאיברהים בעת שנעצר, כך דיווח 'לה פיגארו'. זהותו נבדקת על ידי המשטרה.

מאיר חביב חבר הפרלמנט בצרפת התייחס לפיגוע הדקירה בכנסיית נוטרדם בניס ואמר כי צפרת צריכה ללמוד מישראל בכל הנוגע להמודדות מול טרור. "בזמן שצרפת מתמודדת עם מצב חירום בשל משבר הבריאות, איסלאמיסטים פחדנים שחטו מתפללים בקתדרלה של נוטרדם בניס", פתח חביב.

"הם משחיתים את פניה של צרפת. אנחנו במלחמה. מספיק! תגובתנו צריכה להיות לא פרופורציונלית מול חיות הפרא האלה, האיסלאמיסטים מתפרעים לפני הסגר, אחרי ניס, עכשיו אויניון. מה עוד יקרה היום? צריך להפסיק עם דקות הדומיה, הנרות והפרחים בכיכרות. התגובה שלנו צריכה להיות לא פרופורציונלית - זה הרתעה! אני חוזר על זה שוב ושוב- צריכים ללמוד מהשיטות הישראליות. הגיע זמן לפעול!".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' נשיא צרפת עמנואל מקרון הגן בתוקף על הביטוי החופשי בעקבות מתקפת הטרור אך הפך למטרת כעס בעולם האיסלאמי. טורקיה נשבעה לנקוט ב"פעולות משפטיות ודיפלומטיות" בתגובה לקריקטורה המצוירת, בעוד נשיא איראן חסן רוחאני איים על צרפת והזהיר כי העלבת הנביא תעודד "אלימות ושפיכת דמים".

רוחאני אמר כי "המערב צריך להבין שהעלבת הנביא מעליבה את כל המוסלמים, כל הנביאים, כל הערכים האנושיים ורומסת אתיקה, העלבת הנביא אינה הישג, זה לא מוסרי, זה מעודד אלימות", את דבריו אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה במהלך ישיבת הממשלה השבועית.

"זו הפתעה שהדבר מגיע מהטוענים לתרבות ולדמוקרטיה, שהם איכשהו, גם אם לא בכוונה, יעודדו אלימות ושפיכות דמים", הוסיף. רוחאני קרא גם למערב "להפסיק להתערב בענייני הפנים של המוסלמים, אם הוא באמת מבקש להשיג שלום, שוויון, רוגע וביטחון בחברות של ימינו".

חסן רוחאני מקרון עמנואל מקרון מאיר חביב פיגוע צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד