י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
25 שנה לרצח רבין

נתניהו מאשים: 'יש הסתה לרצח ראש הממשלה ואיש לא פוצה פה'

ראש הממשלה נתניהו ניצל את הבמה שניתנה לו במליאת הכנסת בדיון מיוחד לציון 25 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ותקף את הצד השמאלי של המפה הפוליטית: "25 שנים אחרי רצח רבין יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו" • לפיד האשים את נתניהו

נתניהו מאשים: 'יש הסתה לרצח ראש הממשלה ואיש לא פוצה פה'
בנימין נתניהו ויאיר לפיד כשר אוצר צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90

בכנסת ציינו היום (חמישי) 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ראש הממשלה נתניהו ניצל את המעמד וטען כי גם היום קיים הסתה לרצח ראש הממשלה אך איש אינו פוצה פה.

בדבריו קרא ראש הממשלה להוקיע הסתה לאלימות מכל צד שהוא: "25 שנים חלפו מאז הרצח הנורא. נזכור שבעברו הרחוק של עמנו ידענו אסונות לאומים שקנאים חסרי רסן עשו דין לעצמם. אם נרשה לאנשי שוליים לנהוג כך גם היום, שוב נמצא עצמנו על סף התהום".

נתניהו הוסיף: "כולנו חייבים להוקיע תופעות הרסניות של הסתה לאלימות וביזוי מכל צד שהוא. כולנו חייבים לגנות בתוקף גילויי בפועל אלימות פוליטית ואחרת מכל מחנה שהוא. צרור יריות בכיכר העיר לא היה ולא יהיה תחליף להכרעת העם בקלפי. הכרעה הזאת מושגת במדינה דמוקרטית ע"י ויכוח נוקב, הבעת דעות מגוונות, ושכנוע עם מעל במת הכנסת, ומעל במת התקשורת".

נתניהו הדגיש כי על כלי התקשורת להביע מגוון דעות ואמר כי זו הגדולה של הרשתות החברתיות: "הדמוקרטיה תלויה בכך שכלי התקשורת לא יציגו דעה אחידה מונוליטית חד גונית, כשאני שמעז להביע דעה אחרת אפילו קצת אחרת מוקע מיד. זאת הגדולה של הרשתות החברתיות, הן לא כפופות לתכתיב הדעות שבא מלמעלה מקומץ אנשים, מצד קבוצה קטנה שמוטה תמיד רק לכיוון אחד. כל עוד הרשתות החברתיות מאפשרות את חופש הביטוי למי שקולם מושתק בתקשורת הממוסדת והריכוזית, הן תורמות תרומה חשובה לדמוקרטיה. אבל גם שם ברשתות החברתיות צריך לשמור שלא ייחצו קווים אדומים, אסור שתהיה שם שום הסתה לרצח, שום הסתה לאלימות, מכל צד שהוא."

לפיד עולה להשיב לראש הממשלה. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

נתניהו הביא ציטוט מדברים שנשא בכנסת כמה שבועות אחרי הרצח ובהם אמר: "היסוד של כל חברה חופשית הוא דמוקרטית הוא הוויכוח הציבורי הנוקב בשאלות העומדות על סדר היום הציבורי ולכן לא רק אלימות והסתה לאלימות מסכנות את המשטר הדמוקרטי, לא פחות מזה מסכנת אותו האווירה של השתקת יריבים פוליטיים שהיא סכנה אמיתית לכל חברה חופשית".

לאחר הציטוט אמר נתניהו "אסור לנו לרמוס את חופש הדיבור ובאותו זמן אסור לנו לקבל הסתה לרצח מכל צד שהוא, לא כלפי ציבור כזה או אחר, לא כלפי יהודים לא כלפי הערבים לא כלפי מפגינים ולא כלפי מנהיגים. היום, 25 שנים אחרי רצח רבין יש הסתה מפורשת לרצח כלפי ראש הממשלה ובני ביתו חדשות לבקרים, ואיש כמעט אינו פוצה פה."

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עלה להשיב לנתניהו והחזיר את הכדור אליו: "מדינת ישראל נמצאת באחד הרגעים הקשים בתולדותיה. זו לא רק המגיפה. זה מה שקורה בתוכנו. ההסתה חזרה. אותה הסתה, בידי אותם אנשים. הפילוג, השסע, השבטיות – הכול כאן. אנחנו חיים בעולם שכל מושג האמת שלו מעורער. האמת והשקר מקבלים מעמד שווה. האלימות לגיטימית. השנאה היא כלי פוליטי. ההנהגה כושלת."

בנימין נתניהו יצחק רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד