י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הזדקנות של המוח

מחקר חדש: קורונה עשויה לפגוע לכם ברמת האיי-קיו

"מחלימי קורונה עשויים לסבול מפגיעה קוגנטיבית, ששווה לירידה של 8.5 נקודות במבחן IQ", כך עולה ממחקר אנגלי שמכנה את התופעה כ'ערפל מוחי'

מחקר חדש: קורונה עשויה לפגוע לכם ברמת האיי-קיו
אילוסטרציה. למצולמים ולישיבה אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לא רק כאבים ופגיעה בגוף: נראה שרשימת תסמיני ה'פוסט קורונה' רק הולכת ומתארכת, כשעם כל יום שעובר מצביעים הרופאים על תופעה חדשה שקשורה לקורונה, גם לאחר שהגוף החלים ממנה. ואם לא די ברשימת התסמינים שנחשפה עד כה ואשר כללה פגיעה בלב, בריאות ועוד, כעת מתברר שקיימת גם אפשרות לפגיעה במוח ובכישורים המנטליים.

המחקר החדש, שללא ספק יגרום לדאגה רבה, בוצע בידי חוקרים של אימפריאל קולג' לונדון יחד עם אוניברסיטת קיימברידג', קינג'ס קולג לונדון ואוניברסיטת שיקגו בארה"ב, והוא מצא כי מחלימי קורונה נמצאים בסיכון לפגיעה קוגניטיבית ממושכת. אם לא די בכך, הם אפילו ידעו להצביע במדויק על רמת הפגיעה, כאשר הם קובעים כי מדובר בירידה מנטלית "השווה לירידה של 8.5 נקודות במבחן IQ".

המשמעות, אם לפני הקורונה הוגדרתם כחכמים, כעת אתם חכמים או אינטליגנטים פחות. החוקרים מסבירים כי מדובר בתופעה שמוסברת כ"הזדקנות של המוח בעשר שנים".

בין היתר, מסתמכים החוקרים על עדויות של מחלימים שתיארו את מצבם לאחר ההחלמה כסובלים מ'ערפול מוחי'. לדבריהם, המחקר מתבסס על מעל 84 אלף מחלימי קורונה, ביניהם עשרות שהיו מונשמים במהלך מחלתם, 147 אושפזו ולא נזקקו להנשמה ורבים אחרים שטופלו בבתיהם. ולמרות שהיו כאלו מבין החולים שעברו את המחלה בצורה קלה יחסית, התופעה פגעה ברבים מהם, בלי קשר לחומרת המחלה.

בנוסף, הם קובעים כי בניגוד לתזה שאומרת כי רק מבוגרים סובלים מתסמיני הקורונה, גם ילדים נפגעים ממנה וכושרם הקוגניטיבי נפגע. כך, למשל, הם אומרים כי גם ילדים בני עשר ומטה שחלו בקורונה והחלימו, הציגו את הירידה ב-IQ כאשר בין היתר הם התקשו לנהל שיחה ולהיזכר בפרטים. עם זאת, חשוב להדגיש כי מחקרים אחרים שנערכו כבר מצאו כי לפחות חלק מהתסמינים הולכים ומתפוגגים ככל שעובר הזמן. תסכימו או לא, כעת הקורונה כבר נשמעת מפחידה הרבה יותר.

 

קורונה מוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד