י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דקה לדקה מצטברת

מחקר שנערך בכלא הוכיח: הקורונה מדבקת גם בפרקי זמן קצרים מ-15 דקות

המרכז האמריקני לבקרת מחלות הודיע כי הוא מעדכן את ההנחיות, כך שגם אם החשיפה לחולה מאומת לא נעשתה ברצף של 15 דקות יש להיכנס לבידוד. הסיבה: הידבקות של סוהר בבית כלא, על אף שהוכח שלא שהה פרק זמן של 15 דקות רצפות ליד חולה מאומת

מחקר שנערך בכלא הוכיח: הקורונה מדבקת גם בפרקי זמן קצרים מ-15 דקות
בית כלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

אם עד כה חשבנו שבכדי להידבק בקורונה יש צורך לשהות במשך 15 דקות ברצף ליד חולה מאומת, כדאי שתחשבו שוב. מחקר לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב (CDC) החליט לעדכן את ההנחיות ולקבוע כי גם שהיה למשך זמן שאינו עולה על 15 דקות רצופות מחייב בבידוד, אם ה-15 דקות הללו הגיעו במצטבר. זאת, בעקבות תצפית שנערכה בבית כלא ומצאה כי גם שהיה לא רצופה עשויה לגרום להדבקה.

ההנחיה החדשה שנכנסה לתוקף בארה"ב קובעת כי גם אם החשיפה נעשתה בפרק זמן מצטבר ולא רציף, יש להיכנס לבידוד. זאת, לאחר שדווח על מקרה של סוהר בבית כלא שנדבק בקורונה לאחר סדרה של מגעים קצרים עם אסירים שבהמשך נבדקו ונמצאו מאומתים לקורונה. המקרה נבדק, ונמצא כי משך הזמן שבו הסוהר בא במגע עם החולים לא היה במשך 15 דקות רצופות, אלא מצטברות.

האירוע אירע מתקן כליאה בוורמונט (צפון ארה"ב), שם נדבק סוהר לאחר ששהה בבית הסוהר במשך 8 שעות, במהלכו נרשמו לו 22 אינטראקציות עם אסירים, שלמחרת התברר כי ששה מהם היו חולים מאומתים - כל אחת מהן נמשכה פחות מדקה, אך משכן המצטבר הגיע ל-17 דקות. במרכז האמריקני בדקו את הצילומים במצלמות האבטחה, ולאחר ניתוח הנתונים הם קבעו כי החשיפה, למרות שלא היתה מצטברת, גרמה להידבקות.

הסוהר הקפיד במשך כל שעות המשמרת על ההנחיות בקפדנות, כאשר הוא עטה מסיכת בד על פיו ואפו, בנוסף למשקף מגן שהגן על עיניו. הוא גם חבש כפפות על ידיו כל הזמן. עם זאת, הניתוח של חוקרי ה-CDC העלה שהאסירים לא תמיד עטו מסיכות במפגשים עם הסוהר. הם עטו אותן באינטראקציות שאירעו מחוץ לתאים שלהם, אך במפגשים שהתרחשו בפתח התאים שלהם או בחדר הפנאי של האסירים הם היו ללא מסיכות.

צילומי האבטחה הדגימו שהסוהר לא שהה במשך 15 דקות רצופות בקרבת אף אחד מהאסירים. אולם, "מספר רב של מפגשים קצרצרים (שאורכו של כל אחד מהם לא עבר את הדקה) הצטברו לכדי חשיפה של יותר מ-15 דקות לא רצופות" - כתבו החוקרים. עם זאת, הם הדגישו שעדיין אין להם מידע מה בדיוק יכול לגרום להדבקה וכיצד אפשר למנוע. "ככל שנאסוף יותר נתונים ונבין טוב יותר את המדע של Covid-19 אנחנו נשלב את זה בהנחיות שלנו".

"השינוי בהנחיות ממחיש שוב עד כמה חיונית היא ההקפדה על ריחוק חברתי. אפילו מספר מפגשים קצרצרים יכולים לגרום להדבקה", אמרה קייטלין ריברס, אפידמיולוגית מהמרכז לבטיחות ובריאות ע"ש ג'ונס הופקינס, בריאיון לוושינגטון פוסט.

 

קורונה ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד