י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערת הכיכר באלעד

פרסום ראשון: חברי המועצה מש"ס בגדו; המנכ"ל שלח מכתב זועם

סוער באלעד: ראש העירייה ישראל פרוש סירב לקרוא לכיכר מרכזית בעיר על שמו של מרן הגר"ע יוסף ובמקום זאת ציין את זכרו בכיכר שולית. מנכ"ל תנועת ש"ס שיגר מכתב זועם לנציגי ש"ס שהגיעו לכנס לציון הכיכר לזכר מרן • "לא ראוי שהכיכר שתקרא ע"ש לא תהיה מרכזית ובכניסה לעיר"

פרסום ראשון: חברי המועצה מש"ס בגדו; המנכ"ל שלח מכתב זועם
העיר אלעד בצל הקורונה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

פרסום ראשון: לאחר שחברי מועצת העיר אלעד מטעם סיעת ש"ס השתתפו באירוע שנועד לפגוע בתנועה, מנכ"ל סיעת ש"ס שלח להם מכתב זועם ובו הוא הבהיר כי השתתפותם הינה שלא על דעת יו"ר התנועה אריה דרעי.

לפני כשבוע וחצי פרסמנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי לפני מספר חודשים פנה סגן ראש עיריית אלעד יהודה בוטבול לראש העיר ישראל פרוש וביקש ממנו לקרוא את שמה של כיכר הכניסה לעיר על שמו של מרן הגר"ע יוסף. הבקשה קיבלה התנגדות נמרצת.

אולם, לפני כשבועיים - ימים ספורים לפני יום ההילולא, פרסמה עיריית אלעד הודעה ובה היא מזמינה את הציבור לכנס לזכרו של מרן הגר"ע יוסף וקריאת שם לכיכר אחרת בעיר - כיכר שולית ולא מרכזית כיאה לכבודו של מרן הגר"ע - אירוע שחברי תנועת ש"ס בעיר, תנועתו של מרן הגר"ע יוסף, כלל לא היו מודעים לקיומו. בנוסף לכך שהמהלך נעשה מאחורי גבם, שמו של סגן ראש העיר יהודה בוטבול נחתם במודעה, זאת למרות שהאירוע הוסתר ממנו.

במכתב ששלח לפרוש כתב בוטבול כי הוא נדהם "לראות פרסומים שהוציאה העיריה ללא תיאום איתנו בנוגע לאירוע האזכרה למרן זיע"א אשר כוללים קריאת שם של כיכר בעיר לזכרו". "בוודאי זכור לך", כתב בוטבול לפרוש, "שדיברתי אתך מספר פעמים ובסברתי כי כיכר לזכרו של מרן הוא דבר מבורך בפרט בעיר שמרן זיע"א ליווה אותה מערש הקמתה, אל לערך דמותו הכבירה ראוי כי הכיכר שתקרא ע"ש תהיה הכיכר המרכזית אשר בכניסה לעיר ולא כל כיכר אחרת בכל מקום בעיר, כפי שעשו בשאר ערים בארץ כמו רכסים נהריה ועוד, ערים אשר דמותו של מרן לא היתה חקוקה בהם מערש הקמתם, ק"ו בעיר שלנו אשר רוב תושבי העיר מזוהים עם דמותו הלכותיו והליכותיו, לא ראוי שהכיכר שתקרא ע"ש לא תהיה מרכזית ובכניסה לעיר".

למרות הכול, באירוע שהתקיים בערב ההילולא השתתפו שני חברי מועצה מטעם סיעת ש"ס בעיר, זאת למרות שהאירוע כולו נועד לנגח את התנועה ולהפחית מכבודו של מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א. 

כאמור, מנכ"ל תנועת ש"ס שיגר מכתב זועם לשני חברי המועצה ובה הבהיר להם כי השתתפותם באירוע אינה על דעת יו"ר התנועה אריה דרעי וכי הם ישקלו נקיטת צעדים.

נציין, כי בקבוצות של תושבי אלעד הובע זעם רב כלפי ראש העיר ישראל פרוש על כך שלדברי התושבים "הונה אותם" באירוע בכיכר. בקבוצות הופצו תמונות של הכיכר ימים ספורים לאחר האירוע ובהם נראים המיצגים והשלטים שהעמידה שם העירייה כשם הפוכים ועפים ברוח. "הוא אשכרה ניסה להראות כאילו אכפת לו מאיתנו", כתב אחד התושבים. תושב אחר כתב כי "זה היה ברור שזה אירוע שכולו מסע יח"צ ותו לא".

ישראל פרוש עיריית אלעד חיים ביטון תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד