י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"נכשלנו עם היהודים"

בעקבות הדו"ח: בלייבור מתנצלים ומשעים את ג'רמי קורבין

בעקבות פרסום דו"ח האנטישמיות באירופה בו מוטלת אשמה על ממפלגת השמאל הבריטית שלא עשתה דיו להוציא את האנטישמיים משורותיה, יו"ר המלגה החדש מתנצל ובמפלגה משעים את ג'רמי קורבין 

בעקבות הדו"ח: בלייבור מתנצלים ומשעים את ג'רמי קורבין
ג'רמי קורבין צילום: באדיבות המצלם

סר קייר רודני סטארמר, מנהיג מפלגת הלייבור ויושב ראש האופוזיציה הבריטית, התנצל על "הכאב והצער" שנגרמו לקהילה היהודית בעקבות פרסום דו"ח מחריד על אנטישמיות.

דבריו מגיעים לאחר שהוועדה לשוויון וזכויות אדם הגיעה למסקנה שמפלגת העבודה הבריטית עברה על החוק בנוגע לטיפול באנטישמיות במפלגה, כולל כישלונות חמורים של ההנהגה בהתמודדות עם שנאה אנטי-יהודית בשנים קודמות ותהליך לקוי לטיפול בתלונות.

בנאומו ביום חמישי בבוקר, אמר סר קייר כי המפלגה תקבל את ההמלצות, וכבר הורה לצוות מפלגת העבודה להתחיל לעבוד עם הגוף להקמת תהליך תלונות עצמאיות. "מסקנות הדו"ח ברורות ובוטות - הן אינן מותירות מקום לפרשנות," אמר.

"הבושה הגדולה היא פירוק האמון בין חברי המפלגה לבין הקהילה היהודית. זהו יום בושה עבור מפלגת העבודה, נכשלנו עם היהודים".

"בשם מפלגת העבודה אני באמת מצטער על הכאב והצער שנגרמו" אמר סטארמר.

מנהיג הלייבור התעקש גם לאמץ גישת "אפס-סובלנות" לאנטישמיות, ואמר כי מי שטען כי הנושא היה "מוגזם" או ש"התקפה סיעתית לא צריכה להיות בנושא" לא צריך להיות בשום צורה קרוב למפלגה".

דבריו הגיעו לאחר שמנהיג הלייבור לשעבר, ג'רמי קורבין, אמר כי המאמצים להתמודד עם אנטישמיות "לקח זמן רב יותר לספק, ממה שהיה צריך", אך דחה חלק ממסקנות החקירה בטענה כי הבעיה "הופרזה באופן דרמטי מסיבות פוליטיות". על ידי מתנגדיו והתקשורת, וכי "השילוב פוגע בעם היהודי ולעולם אסור לחזור עליו".

כשנשאל באיזו פעולה הוא ינקוט באופן ספציפי נגד קודמו, אמר סר קייר סטארמר כי הדו"ח אינו "מביא ממצאים פרטניים לגבי ג'רמי קורבין", אך הודה כי הדו"ח העלה "ממצאים חזקים לגבי מנהיגות קורבין".

במסיבת עיתונאים של חברי מפלגת העבודה היהודים, אמרה יו"ר דאם מרגרט הודג', כי "קורבין הוא איש אתמול ולא רלוונטי לחלוטין".

"ההצהרה שג'רמי בחר להוציא היום מדגימה שהוא נמצא בקביעה רעה לגבי היקף הבעיה שהתעוררה במהלך הנהגתו", הוסיפה. "גם כשהראיות מונחות לפניו, הוא לא מצליח להבין את החשיבות והחומרה של זה. זה קרה במשמרת שלו, הוא בייש את מפלגת העבודה, הוא ישב במרכז מפלגה שאפשרה לאנטישמיות להתפשט מהשוליים למיינסטרים".

בתגובה לדיווח אמרה יו"ר המפלגה השמרנית אמנדה מילינג: "סר קייר סטארמר עמד לצד ג'רמי קורבין כשגזענים אנטי-יהודים קיבלו חופש במפלגת העבודה, הגיע הזמן שהוא ייתן דין וחשבון על האחראים לתקופה מצערת זו בהיסטוריה של העבודה ולגרש את ג'רמי קורבין".

ואכן מפלגת העבודה השעתה את המנהיג לשעבר ג'רמי קורבין בהמתנה לתוצאות הדו"ח הסופי בעקבות הערותיו לדו"ח נציבות שוויון וזכויות אדם שהתפרסם.

דובר מפלגת העבודה אמר: "לאור הערותיו שנאמרו היום וכישלונו לחזור בהם לאחר מכן, מפלגת העבודה השעתה את ג'רמי קורבין עד לחקירה, המנהיג לשעבר פרסם ברשתות החברתיות: "כל מי שטוען שאין אנטישמיות במפלגת העבודה טועה. כמובן שיש, כמו בכל רחבי החברה, ולפעמים זה מושמע על ידי אנשים שחושבים על עצמם כמו על שמאל, מחברי היהודים במפלגה שלנו ובקהילה הרחבה צדקו שנעסוק בזה, ואני מצטער שנדרש זמן רב יותר למסור את השינוי מכפי שהיה צריך, אנטישמי אחד הוא אחד יותר מדי, אך היקף הבעיה הוגזם באופן דרמטי מסיבות פוליטיות על ידי מתנגדינו בתוך המפלגה ומחוצה לה, כמו גם על ידי חלק גדול מהתקשורת. שילוב זה פגע בעם היהודי ולעולם אסור לחזור עליו".

בתגובה להשעייתו של קורבין, שהיה מנהיג העבודה עד לפני פחות משבעה חודשים, מסרה הנהלת הסניף היהודי של תנועת העבודה: "הכחשת האנטישמיות היא חלק מהבעיה, קיייר סטארמר הבהיר זאת ואמר שהוא יפעל ושלא יהיה לזה מקום במפלגת העבודה, הוא לקח אחריות ומפלגת העבודה פעלה כנדרש".

מפלגת הלייבור גרמי קורבין אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד