י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זכות על ידי זכאי

מעקב 'בחדרי': בשבוע הבא בית הכנסת יחובר לחשמל

לאחר שבתחילת השבוע נותק בית הכנסת המרכזי 'הכיפה' בירוחם מזרם החשמל בעקבות חוו"ד משפטית שהוגשה ב'חוזר מנכ"ל'. ראשת העירייה הגברת טל אוחנה ל'בחדרי חרדים' "בשבוע הקרוב העניין יסודר" • מעקב 'בחדרי חרדים'

מעקב 'בחדרי': בשבוע הבא בית הכנסת יחובר לחשמל
העיר ירוחם צילום: Yaakov Lederman/Flash90

מתפללי בית הכנסת הוותיק 'בית כנסת הכיפה' במועצה הדרומית ירוחם, יכולים לנשום לרווחה. לאחר מעקב ממושך שערכנו כאן ב'בחדרי חרדים' במהלך השבוע האחרון, ביקשה ראשת המועצה למסור ל'בחדרי חרדים' על ידי נציג סיעת שס"ג במועצה מר אריה אברהם, כי היא הצליחה למצוא תורמים, שידאגו לחשבון החשמל של בית הכנסת. ובעזרת השם בשבוע הבא ביום רביעי יבואו התורמים למקום והעניין יסודר.

עוד ביקשה הגברת טל אוחנה למסור עם מר אריה אברהם ל'בחדרי חרדים' כי "מגלגלין זכות על ידי זכאי" ומדובר בנושא חשוב וראוי מאד, והיא שמחה כי הצליחה למצוא פתרון לסאגה הזו".

כזכור בתחילת השבוע פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי הרוחות במועצה המקומית ירוחם סוערות בעקבות ניתוק החשמל לבית הכנסת הוותיק ביותר במושב, בית כנסת 'הכיפה', ומדוברות מועצת ירוחם מסרו כי "המועצה אינה רשאית לממן הוצאות חשמל של עמותה פרטית המפעילה בית כנסת, שלא בהתאם לנוהל הקצאת מקרקעין ובניגוד לנוהל תמיכות. מדובר בכספי ציבור".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר בתחילת השבוע רפי פחימה ממובילי בית הכנסת כי מדובר בסיטואציה כואבת במיוחד "האבות שלנו, דור המייסד בנו את בית הכנסת, ובדורם של ילדיהם בית הכנסת עומד חשוך" אמר בכאב.

ובקבוצה של תושבי היישוב נכתב: "תושבי ירוחם היקרים והאהובים, אוי לנו ביום זה, ולמה?? המועצה ניתקה היום את החשמל לבית הכנסת המרכזי 'הכיפה' ע"ש רבי דוד בן ברוך זצוק"ל. בית הכנסת הוקם על ידי המועצה המקומית ומשרד השיכון לפני 62 שנה, ובמשך כל שנות קיומו שילמה המועצה את החשמל של המבנה שלה".

רב העיר הרב יצחק שלו התייחס אף הוא לסערה ומסר ל'בחדרי חרדים' כי "לפי מה שידוע לי המועצה הדתית אמרה למועצת העיר שהיא לא יכולה להמשיך בהסדר ולשלם עבור החשמל. המועצה בדקה את העניין וכשראתה שזה יצר התרעמות של בתי כנסת אחרים למה בית הכנסת 'הכיפה' לא משלם על החשמל והם כן, וחששו מדרישה מצד כל הגבאים ולכן שילמו את כל החובות והודיעו שלא ישלמו יותר על חשבון החשמל".

עוד הוסיף רב היישוב ואמר "ברעיון האידיאלי היה מן הראוי לבחון תשלום חשמל ומים לכל בתי הכנסת על מנת שיוכלו לקיים תפילות ושיעורים ללא בעיה תקציבית של הוצאות מעין אלו אבל זו לא המציאות לצערנו".

הרב המשיך והדגיש כי "צריך להיזהר שלא להיגרר למלחמות דת נוספות מיותרות ומזיקות כי באמת זה לא המצב. זה עלול רק ללבות אש של מחלוקות ומריבות".

חשמל בית כנסת ירוחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד