י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"גיליתי אוצרות נפלאים"

סיון רהב מאיר: "יצחק רבין החזיר אותי בתשובה"

העיתונאית סיוון רהב-מאיר מתייחסת ליום השנה לרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בטור מיוחד • "מה שהשתנה באותו לילה הוא היחס שלי לזהות שלנו. למורשת, ליהדות, לתורה"

סיון רהב מאיר: "יצחק רבין החזיר אותי בתשובה"
יצחק רבין ז"ל צילום: פלאש 90

העיתונאית החרדית סיון רהב מאיר מספרת בטור אישי על הרגע שלה עם ראש הממשלה יצחק רבין וסיפרה כי הוא היה אחד מהמרכיבים המהותיים בהליך חזרה בתשובה.

"כמה שבועות קודם ראיינתי אותו, כילדה צעירה ונרגשת, לתכנית של דן שילון. "ירו ברבין!", נשמעה הצעקה בבית באותו מוצאי שבת, ואני רצתי מהחדר שלי, חלפתי על פני התמונה הזו, להתחבר לדיווחים העצובים.

רבים הזדעזעו מהעובדה שראש ממשלה נרצח. גם אני, אבל למען האמת זו הייתה הפעם הראשונה שבה מישהו שהכרתי – נפטר. כך שהתדהמה הייתה קודם כל אישית, לא לאומית. רק לפני כחודש ישבתי איתו במעגל של דן שילון בערוץ 2, שואלת שאלות על אוסלו ועל רמת הגולן, מקבלת תשובות שכללו גם עצות לחיים. בהפסקת הפרסומות רבין שאל לדעתי על אביב גפן וקובי אוז, שהופיעו שם.

כל כך הרבה דברים השתנו מאז אותו לילה נורא. תפיסת האבטחה, למשל. כעיתונאית צעירה, הרגשתי אז מיידית כיצד אירועים הופכים מאובטחים יותר. אני זוכרת איך נכנסתי לאותם צילומים עם רבין באולפני הרצליה ללא כל בדיקה ביטחונית. שום שיקוף או בידוק. התמימות הזו נסדקה. מעגלי האבטחה סביב סמלי השלטון שלנו התעבו. אנחנו כבר יודעים, לצערנו, שזה יכול לקרות.

גם התקשורת השתנתה מאוד. פעם התכנית של דן שילון הייתה הפריים-טיים, לא תכניות הריאליטי, ולא היו בכלל רשתות חברתיות.

אבל ברמה האישית ביותר, מה שהשתנה באותו לילה הוא היחס שלי לזהות שלנו. למורשת, ליהדות, לתורה. בכל השיחות החינוכיות שנערכו אז בבית הספר, אמרו לנו כל הזמן שהדמוקרטיה שלנו בסכנה. משהו בתוכי התקומם: לא נכון, הדמוקרטיה חזקה, היא תשרוד. אם כבר, היהדות שלנו בסכנה. אם היהדות תזוהה עם יגאל עמיר – היא בסכנה קיומית.

הייתי אז חילונית לגמרי, אבל עמוק בפנים ידעתי שזו לא יהדות. בלי להכיר את הפרטים, ידעתי שהתורה שלנו היא תורת חיים. ש"לא תרצח" ו"אהבת לרעך כמוך" הן לא קלישאות. מול כלי תקשורת ופוליטיקאים שניסו לקשר בין הרוצח לבין המגזר הדתי כולו – חשתי שזו האחריות שלי, דווקא עכשיו, לברר מהי באמת היהדות. ידעתי בוודאות שהיא לא מה שהתחולל בכיכר. מהי כן? לא ידעתי, וכמו שאומר מנחם הורוביץ: יצאתי לבדוק.

המסע הזה עדיין נמשך. גיליתי אוצרות נפלאים. אני מתביישת לומר היום ש"רצח רבין החזיר אותי בתשובה", זה נשמע הזוי. בדרך כלל אנשים מספרים שראו את האור, לא את החושך".

 

סיון רהב מאיר יצחק רבין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד