י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עושים סדר

לידיעת מחלימי הקורונה: הנוגדנים לא לטווח ארוך

מחקר חדש מגלה כי עד חמשה חודשים נותרים נוגדנים בדמם של מחלימי הקורונה ואז הם מתחילים לרדת. עם זאת, ישנם מחלימים שגופם לא מפתח נוגדנים

לידיעת מחלימי הקורונה: הנוגדנים לא לטווח ארוך
אילוסטרציה צילום: unsplash

המחלימים טוענים שהם מחוסנים, אך יש גם כאלו שנדבקו שוב אחר שהחלימו מקורונה לפני מספר חודשים, אז עד מתי המחלימים נחשבים מחוסנים?

מחקר חדש שנערך בבית החולים הר סיני במנהטן קובע כי עד חמשה חודשים מאז ההחלמה נותרים הנוגדנים בגופם של המחלימים מקורונה, מאז הם מתחילים לרדת אך עדיין נותרים במידה שיכולה להגן, לפחות אצל חלק מהחולים, מפני הידבקות נוספת. עם זאת רמת הנוגדנים פוחתת והולכת וגם מי שהחלים לא מחוסן לנצח מפני הידבקות נוספת.

במסגרת המחקר נעכו בדיקות דם ל 70,000 אלף מחלימים מקורונה, כשבדמם של לפחות 30,000 מתוכם נמצאו נוגדנים. רמת הנוגדנים נותרה יציבה גם כשחלפו שלושה חודשים מאז ההחלמה, אולם לאחר חמשה חודשים מאז שהחלימו נצפתה ירידה. חשוב להדגיש, גם מי שבגופו נוגדנים עלול להידבק אלא שככל הנראה גופו יתגבר על הנגיף והוא יחווה תסמינים קלים בלבד. החוקרים עדיין חלוקים בדעתם בשאלה אם זה שבדמו נוגדים מסוגל להדביק אחרים גם אם לא יחלה בעצמו, או שלא.

פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים בשיבא, התייחסה לתוצאות המחקר בשיחה עם N12: "המחקר מחזק את הנתונים שנצפו גם במחקר שנעשה בבית החולים שיבא. ברור לנו שהנוגדנים לא יחזיקו מעמד להגנה על הנדבקים לנצח - אבל העדויות הללו בהחלט משמחות ומחזקות את העובדה כי הנוגדנים מגנים ויכולים למנוע מחלה נוספת לתקופה של כחמישה חודשים. אלו המסקנות שעולות מתוך הנתונים שידועים לנו בשלב זה, וייתכן שבעתיד נגלה שהתקופה אף ארוכה יותר. בתוך כך חשוב להדגיש: לא כל הנדבקים בקורונה מפתחים בהכרח נוגדנים לנגיף".

קורונה נוגדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד