י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא נבדקים"

הפרויקטור היוצא: מגמה מדאיגה במגזר הערבי

"חלאס, צריך ללכת להיבדק", קרא פרוקטור הקורונה היוצא למגזר הערבי בהתייחסו למגמה המדאיגה הנצפית בקרבו. הדברים נאמרו בתדרוך שערך לצד הפרויקטור הנכנס, פרופ' נחמן אש

הפרויקטור היוצא: מגמה מדאיגה במגזר הערבי
רוני גמזו צילום: פלאש 90

החרדים עוצרים בירוק, אך במגזר הערבי המגמה היא של המשך התפשטות התחלואה, כשניכר שרבים כלל לא פונים לערוך בדיקה, גם אם הם חווים תסמינים. בתדרוך שהעביר פרויקטור הקורונה היוצא פרופ' רוני גמזו לצמד עמיתו הנכנס פרופ' נחמן אש, קרא גמזו לערבים לא לזלזל במגפה. "חלאס, יש לעצור את ההתקהלויות וללכת להיבדק", אמר.

גמזו הודיע בתדרוך כי התקבלה החלטה לקצר את משך הבידוד ל-10 ימים, בכפוף לשתי תוצאות שליליות, והודיע כי הוא לא מתנגד יותר להקלות נוספות על המשק - וגם לא פוסל את פתיחת המסחר וחנויות רחוב כבר בעוד כמה ימים.

"אנו נמצאים בממוצע שבועי שירד מתחת לאלף חולים", אמר הפרויקטור היוצא. "עברנו את היעד ששמנו לנו להגיע אליו לסבב ההקלות השני. אנו נמצאים באור ירוק לקבינט כדי לקבל את ההקלות השניות".

עם זאת גמזו הסתייג מהקלות גורפות והסביר כי יש לנהל את המשבר לא לפי ממוצע של שיעורי החולים, אלא לפי מגמות ואזורים גיאוגרפיים. "ראינו כבר לפני שבוע עד עשרה ימים, תנודה בחברה הערבית. שמנו לב שיש ירידה מהותית בכמות הבדיקות, למרות שהצפנו אותם בדרייב אינים. התפשטות הנגיף בקרב החברה הערבית מהווה בעיה רצינית הדורשת תוכנית מיוחדת", הסביר.

באשר לפתיחת מערכת החינוך אמר גמזו כי "עמדת משרד הבריאות היא להקפיד שבשלב הזה יהיו רק פתיחת א'-ד'. אנחנו מבינים את המורכבות והקושי של העסקים הקטנים, דנים בזה מול האוצר ומנסים למצוא פתרונות. אבל כרגע אנחנו עדיין ללא החלטה בסוגיה". על פתיחת הכיתות הגבוהות: "יש חשיבות מיוחדת של כיתות י'-י"ב ואנו ממשיכים לבחון את זה מול משרד החינוך".

גמזו הודיע על מבצע אכיפה מאסיבי במגזר הערבי. "החל מיום שבת הקרוב למשך שבוע, נתמקד בחברה הערבית ונעשה הכול כדי לעזור להם", אמר. "זו רק התחלה. מיום ראשון אנו נותנים הרבה מאוד עוצמה, בתחום הבדיקות, החקירות, ההסברה והאכיפה. משטרת ישראל תיכנס למבצע אכיפה גם כן. בסופו של דבר נביא גם הרבה יותר משאבים. השבוע הזה הוא שבוע קריטי, אנו חייבים להצליח. החל מ-1 בנובמבר אנו נכנסים לשבוע של עבודה מאומצת בחברה הערבית, אנא שתפו איתנו פעולה. הרבה יותר בדיקות, בלי שום חתונה. חייבים לבלום את ההתפרצות שם. הדבר הזה מחייב עבודה מאומצת של כולם ביחד, כולנו ניתן את כולנו כדי לעצור את ההתפרצות".

קורונה ערבים רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד