י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"זה פשוט זלזול וחוצפה"

עימות בקבינט: כץ צייץ מהדיון והרגיז את כחול לבן ונתניהו

עד כמה הפוליטיקה נכנסת לחדר קבלת ההחלטות הגורליות, ניתן ללמוד ממעשהו של השר ישראל כץ הערב, שהעלה את חמתם של 'כחול לבן' וספג ביקורת קשה מראש הממשלה לאחר שצייץ בטוויטר תוך כדי ישיבת הקבינט | מוקדם יותר השר אשכנזי זעם על האיחור של נתניהו וכינה זאת "זלזול וחוצפה"

עימות בקבינט: כץ צייץ מהדיון והרגיז את כחול לבן ונתניהו
ישראל כץ ונתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשעה זו מתנהל דיון בקבינט הקורונה, בו דנים השרים לגי המשך שלבי היציאה מהסגר, כשבמשרד האוצר דורשים לפתוח את המסחר כבר ביום ראשון הקרוב, לעומת משרד הבריאות שממליץ להמתין שבוע נוסף.

תוך כדי דיון הקבינט צייץ שר האוצר ישראל כץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב; "שוחחתי כעת עם רה"מ ובקשתי ממנו לתמוך בעמדתי לפתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב". כשהוא מוסיף ותוקף, "משרד הבריאות נוהג באטימות ומנהל מאבק יוקרה על גבם של העוסקים הזעירים, שפתחו עסק בעשר אצבעות ונמצאים כעת על סף קריסה".

ב'כחול לבן' ניצלו את דברי השר כץ למאבק שלהם בהעברת התקציב, וכך הגיבו במפלגה לדברי שר האוצר: "במקום לדבר על אטימות תוכיח שאתה דואג לאזרחי מדינת ישראל ולא מונע משיקולים פוליטיים, אזרחי ישראל לא יסלחו לך אם לא יעבור תקציב לשנת 2021, האחריות לפגיעה תהיה עליך".

השר כץ השיב להם במתקפה: "כחול לבן עוד פעם נלחמים כאריות ונופלים כזבובים. סיפרו כל היום שיאבקו בעד החנויות והעסקים הקטנים וכעת מסתדרים בשלשות ופועלים נגד. אני מכבד את מי שיש לו עמדה אחרת מדעתי, אבל לא את המתקפלים והלא ישרים. אם העסקים הקטנים צריכים לסמוך עליכם, עדיף להם שיארזו".

הדברים לא נשארו שם ועוררו גם את זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר תוך כדי הדיון בקבינט: "זה עוד לא ראיתי. ציוץ יזום של חבר קבינט. לא ראוי שחבר ממשלה יישב כאן כשהוא מצייץ מתוך ישיבת קבינט".

יצוין כי הדיון בקבינט החל באיחור של שעתיים והתעכב בעקבות מסיבת עיתונאים שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו. השרים נאלצו להמתין לו, כאשר בינתיים שר החוץ גבי אשכנזי זעם והתבטא: "זה פשוט זלזול וחוצפה". בהמשך פנה אשכנזי למזכיר הממשלה צחי ברוורמן ותהה: "לוח זמנים זה המלצה? אני שלחתי את הנכדים כדי שאני אהיה מוכן לזום. זה מרגיז אותי".

קורונה ישראל כץ מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו גבי אשכנזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד