י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זה לא משחק ילדים

מטריד: מתרבים הדיווחים על פגיעה קשה בילדים שהחלימו מקורונה

ילדים נדבקים אבל לא חולים? דיווחים מעודכנים מגלים כי השכיחות אמנם נמוכה, אבל ילדים רבים לוקים בתסמונת דלקתית רב מערכתית שעלולה לגרום לפגיעה בלב, לצד תופעות עייפות, קושי בריכוז, קשיי נשימה וכאבים. 1 מכל 700 ילדים שנדבקו בנגיף לקה בתופעה הקשה

מטריד: מתרבים הדיווחים על פגיעה קשה בילדים שהחלימו מקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בחודשים האחרונים התפרסמו מקרים בודדים, אך ככל שנוקפים הימים והנתונים מצטברים, נראה כי ילדים, גם אם רובם יחוו תסמינים קלים בלבד לאחר שנדבקו בקורונה, נמצאים בסיכון לפתח מאוחר יותר מחלה קשה במיוחד.

את האזהרה הנוכחית הנפיקו מומחי מרכז הידע הלאומי למאבק בקורונה. הם מגלים כי הסיבוך המאוחר המוכר והנחקר ביותר בילדים הוא תסמונת דלקתית רב מערכתית העלולה להסתמן גם כמחלה סוערת ומסכנת חיים. "לצד זאת, עם העלייה במספר הילדים חולי הקורונה שהחלימו", נכתב במסמך, "מצטברים דיווחים מועטים על סיבוכים מאוחרים נוספים בקרבם כגון סוכרת, תסמונות נוירולוגיות נדירות וכן על ילדים שהחלימו הממשיכים לסבול, בדומה למבוגרים, מתופעות מתמשכות בלתי ספציפיות כגון עייפות, קושי בריכוז, קשיי נשימה וכאבים".

הם מגלים כי מדיווחים שהתקבלו מארה"ב עולה כי 1 מכל 700 ילדים שנדבקו בנגיף לקה בתופעה הקשה, עם זאת, בארץ הדיווח על המחלה נדיר יותר. את ההפרש בין הנתונים מסבירים מומחי המרכז בתת דיווח על המחלה הקשה בארץ או לחילופין בתת דיווח על ילדים מאומתים לקורונה בארה"ב.

מחברי המסמך מוספים כי "מחלת הקורונה היא מחלה חדשה ועל כן אין מידע ודאי ומספק לפי שעה על השפעותיה ארוכות הטווח, ובילדים בפרט. המידע אודות היקפן, חומרתן, משכן ומידת הפיכותן של התופעות המאוחרות הינו חלקי וראשוני, ומצריך מחקר קליני ייעודי מעמיק נוסף בקרב ילדים מחלימים".

ומסכמים את האזהרה החריגה בהוראה "לפעול לצמצום היקף התחלואה בקרב כלל שכבות הגיל בארץ, לרבות בקרב ילדים, בכפוף לשיקולים נוספים. מומלץ אף להגביר את מודעות צוותי הרפואה (ובפרט בקהילה) לדיווחים מהעולם אודות סיבוכים מאוחרים אלו. כמו כן, נכון להבנתנו להגביר את המעקב ברמה הארצית אחר ילדים שהחלימו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד