י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתיחות בצרפת

מחשש לפיגוע: הוחלט לסגור את בתי הכנסת

למרות תגבור האבטחה ברחובות צרפת על ידי אלפי חיילים, בקהילה היהודית לא לוקחים סיכונים ומסתגרים בבתים. "קיבלו כאן החלטה לסגור את כל בתי הספר מחר, בתי כנסת יהיו סגורים וחנויות כשרות יהיו תחת אבטחה כבדה", כך שליח חב"ד ל'בחדרי'

מחשש לפיגוע: הוחלט לסגור את בתי הכנסת
זירת הפיגוע, ניס, צרפת צילום: משטרת ניס

ראשי הקהילות היהודיות בעיר ניס שבדרום צרפת החליטו כי כל בתי הכנסת ייסגרו, זאת לאחר פיגוע הדקירה הקטלני שהתרחש היום (חמישי), בו נרצחו שלושה אזרחים, ראשם של שניים מהם נערף על ידי הטרוריסט.

"קיבלו כאן החלטה לסגור את כל בתי הספר מחר, בתי כנסת יהיו סגורים וחנויות כשרות יהיו תחת אבטחה כבדה". כך אומר הרב ראובן ואנונו, שליח חב"ד בעיר ניס ל'בחדרי חרדים'.

הרב ואנונו אומר כי "המצב כאן מבחינת היהודים רגוע, אך בגלל החשש שדברים יכולים לצאת משליטה, קיבלו כאן החלטה לסגור הכל".

גורם בכיר בקהילה בניס מספר ל'בחדרי חרדים' על המצב הנפיץ: "הפעם הטרוריסטים פוגעים בגויים, הם הבינו שלרצוח יהודים לא מעניין את הקהילה הבינלאומית, ולכן הם פוגעים בגויים, בכל אירועי הטרור שהיו כאן, תמיד התקשורת דיווחה כי הרוצח סבל "מבעיות נפשיות" כדי לגמד את המצב, כל הרציחות של יהודים נשכחים אחרי חצי יום, אבל פתאום הרציחות של הגויים עושים בלגן, עדיין אנחנו מאד נזהרים ולכן סגרו כאן הכל, לא בית הכנסת, ולא בתי הספר, הכל סגור".

מוקדם יותר היום הגיע נשיא צרפת עמנואל מקרון לניס מיד לאחר הפיגוע והודיע ​​על הגברת האבטחה לכנסיות באמצעות סיורים צבאיים של חיילים צרפתיים שיתוגברו מ-3000 ל-7,000 חיילים.

אירוע נוסף שהתרחש היום, גבר שאיים באקדח על אזרחים בעיר אביניון וצעק 'אללה אכבר', נורה למוות על ידי שוטרים. בסעודיה נפצע איש הקונסוליה הצרפתית בעיר ג'דה, לאחר שטרוריסט דקר אותו.

"אם מתקיפים אותנו זה בגלל הערכים שלנו. צרפת לא תוותר על הערכים שלה", אמר הנשיא מקרון שהגן בתוקף על הביטוי החופשי בעקבות מתקפת הטרור, אך הפך למטרת כעס בעולם האסלאמי. טורקיה נשבעה לנקוט ב"פעולות משפטיות ודיפלומטיות" בתגובה לקריקטורה המצוירת, בעוד נשיא איראן חסן רוחאני איים היום על צרפת והזהיר כי העלבת הנביא תעודד "אלימות ושפיכת דמים".

רוחאני אמר כי "המערב צריך להבין שהעלבת הנביא מעליבה את כל המוסלמים, כל הנביאים, כל הערכים האנושיים ורומסת אתיקה, העלבת הנביא אינה הישג, זה לא מוסרי, זה מעודד אלימות". את הדברים בנאום ששודר בטלוויזיה במהלך ישיבת הממשלה השבועית.

"זו הפתעה שהדבר מגיע מהטוענים לתרבות ולדמוקרטיה, שהם איכשהו, גם אם לא בכוונה, יעודדו אלימות ושפיכות דמים", הוסיף רוחאני וקרא גם למערב "להפסיק להתערב בענייני הפנים של המוסלמים, אם הוא באמת מבקש להשיג שלום, שוויון, רוגע וביטחון בחברות של ימינו".

טרור בצרפת טבח בצרפת אנטישמיות בצרפת ניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד