י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התשובות נמצאות אצלינו

לא תיאר לעצמו: ישב על קופסא מלאה בזהב וקיבץ נדבות

מסופר על אדם שישב על קופסא ישנה וקיבץ נדבות, עד אשר הגיע האחר והעיר את עיניו • פרשת לך לך הנאמרת לכל אחד מאיתנו, התשובות נמצאות אצלינו אל תחפשו במקום אחר

לא תיאר לעצמו: ישב על קופסא מלאה בזהב וקיבץ נדבות
זהב צילום: pixabay

התשובות נמצאות אצלנו.

'קבצן ישב בצד הדרך במשך שנים רבות. יום אחד עבר שם אדם. הקבצן הושיט את ידיו ושאל אותו: " יש לך משהו בשבילי?"  ענה לו האיש:  "אין לי דבר לתת לך"

שאל הקבצן: "תגיד על מה אתה יושב?" הקבצן השיב לו "סתם קופסה ישנה. אני יושב עליה מאז שאני זוכר את עצמי". שאל אותו האיש "האם אי פעם הסתכלת בתוכה?"

"לא" השיב הקבצן "אין לי מה להסתכל. אין שם כלום". אמר לו האיש "תסתכל בבקשה בתוך הקופסה" הקבצן חילץ את המכסה ולהפתעתו הרבה גילה שהקופסא מלאה בזהב' (מתוך הספר כוחו של הרגע - אקהרט טול)

עד כמה אתם מחפשים אושר, שמחה, שקט ושלווה בחוץ? מתי בפעם האחרונה בדקתם מה קורה אצלכם בפנים, איזה אוצרות יש שם?

פרשת השבוע היא פרשת לך לך

בפרשת לך לך, נאמר לאברהם "לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ", (בראשית יב' א') כשאומרים לך לך... לך לך לעצמך, לחפש בך את התשובות. כי מי שהולך כדי לחפש בחוץ את מה שיש בפנים, יכול ללכת לפעמים לאיבוד.

לך לך פנימה ומשם קל יותר לצאת למרחבים.

לשם כך נדרש לעיתים אומץ לצאת למסע לא ידוע לשחרר את המוכר ולעשות שינויים. אך לרוב "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" (דר' סוס)

מכירים את החיצים שאנחנו שולחים לעבר האחרים לעיתים הציפיות עד כמה האחרים "צריכים" לחשוב ולהתנהג כמונו, יוצרות כעסים וחוסר בהירות. ומה אתכם איפה אתם לוקחים אחריות אישית במקום להאשים?

תתחילו להציץ, להביט ולהסתכל פנימה, כי ברגע שתתבוננו...תמצאו דברים נוספים - "תיבה של זהב", שיש בה הרבה ייכולות, כישורים, תובנות ואפילו... אומץ לשנות ולשפר משהו.

שבת שלום

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים 

פרשת שבוע מסר מסר מחזק פרשת לך לך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד