י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אנטישמיות בפילדלפיה

מפגינים חובשי כיפה גורשו: "אתם מבית הכנסת של השטן; עמלק"

שלושה יהודים חובשי כיפות שהגיעו להביע סולידריות עם אפרו אמריקנים שהפגינו בפילדפליה שבארה"ב במחאה על הריגתו של צעיר שחור על ידי שוטרים, סולקו מהמקום בבושת פנים תוך קללות ונאצות 

מפגינים חובשי כיפה גורשו: "אתם מבית הכנסת של השטן; עמלק"
מפגינים. אילוסטרציה צילום: unsplash

שלושה צעירים יהודים חובשי שהצטרפו להפגנת אפרו אמריקנים בפילדלפיה שבארה"ב, באומרם כי באו "להראות סולידריות", גורשו ונרדפו על ידי המפגינים. 

בתיעוד שהגיע לידי 'בחרדי חרדים', נראית הקבוצה הלבנה, שניים מהם חובשים כיפות, מואשמים כחברים ב"בית הכנסת של השטן" ונאמר להם "תעופו מכאן עכשיו ומהר, זה לא המאבק שלכם". התיעוד שותף עשרות אלפי פעמים ברשתות החברתיות.

ההפגנה התקיימה ביום שלישי האחרון לאחר ששוטרים לבנים ירו למוות בגבר אפרו אמריקני, וולטר וואלאס ג'וניור, לאחר שנופף לעברם בסכין.

יעקב ברמן, יו"ר בטיחות הציבור בוועדה המחוזית של המפלגה הדמוקרטית המקומית, סיפר כי שוחח עם אחד מהצעירים שאמר כי הוא "חשש לחייו" במהלך האירוע.

ברמן צייץ בטוויטר: "יהודים אורתודוכסים הותקפו באלימות על ידי מחאת 'חיי שחורים חשובים' אמש בפילדלפיה, הם אמרו למפגינים שהם שם כדי להראות סולידריות. המון צעק לעברם שנאה אנטישמית וגזענית ותקפו אותם".

בתיעוד נשמעים מפגינים אומרים לחובשי הכיפה: "עמלק. עמלק, מה אתם עושים כאן, אתם לא גרים כאן".

כששלושת הגברים הגיבו כי הם גרים בקרבת מקום ויצאו ל"הראות סולידריות" מפגין אחר נשמע עונה: "זה לא המאבק שלכם תעופו מכאן עכשיו".

האיש שתיעד את הוידאו נשמע אומר: "פילדלפיה מתעוררת, התגלות בית הכנסת של השטן". ואז אחד הגברים היהודים נדחף על הכביש, מפגין אחד נראה מנסה להרגיע את המצב, וכל השלושה מגורשים אחר כך מהמקום.

עמלק אפרו אמריקאים חובשי כיפות פילדלפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד