ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"בנט הוא חניון מנדטים"

סקר חדש: ממשלת ימין מובהקת ללא ליברמן; החרדים בשיא כוחם

לו הבחירות היו נערכות היום, יתכן והיתה לנו ממשלת חלומות המורכבת מארבע מפלגות ימין בלבד; הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה | נפתלי בנט מחזיק לפי הסקרים בתואר המפלגה השנייה בגודלה ואולי גם ראש הממשלה ברוטציה | המפלגות החרדיות איתנות עם 17 מנדטים יחד

סקר חדש: ממשלת ימין מובהקת ללא ליברמן; החרדים בשיא כוחם
אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון 'מעריב סופהשבוע' מצביע על המשך המגמה של השבועות האחרונים, על פי הסקר שערך מכון הסקרים 'פאנלס פוליטיקס' שבהנהלת מנחם לזר, נשאלו המשתתפים אם הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום למי הם היו מצביעים.

מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב-28 מנדטים, לעומת 30 בסקר הקודם. ימינה בראשות נפתלי בנט היתה זוכה 21 מנדטים, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 17, הרשימה המשותפת - 12, כחול לבן בראשות בני גנץ היתה זוכה ב-10 מנדטים, ש"ס שומרת על כוחה עם 9, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת באופוזיציה ל-9 מנדטים, יהדות התורה באורח פלא ולמרות הביקורת הפנים מגזרית מתחזקת ל-8 מנדטים, מרצ עולה ל-6.

על פי תוצאות הסקר, גוש הימין זוכה ב-66 מנדטים בכנסת, לעומת גוש השמאל שמשיג יחד עם ליברמן 54 מנדטים.

את הירידה בכוחה של הליכוד מנצלת ימינה בראשות נפתלי בנט, שמקבלת בסקר הנוכחי 21 מנדטים לעומת 20 בסקר הקודם. בעוד הליכוד נחלש בשני מנדטים, ויורד מ-30 ל-28.

בראיון שהעניק השבוע יועץ התקשורת רונן צור לאבי רצון ברדיו 'גלי ישראל', הוא ניתח את נסיקתו של בנט ואמר: "בנט הוא חניון מנדטים. כל מי שעדין לא החליט למי להצביע ו/או כועס על מי שהצביע לו, הולך לבנט. אבל בחניון לא נשארים".

מפלגתו של לפיד ויעלון מקבלת בסקר הנוכחי 17 מנדטים - ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם, בעוד כחול לבן מתחזקת במנדט ומקבלת עשרה מנדטים עליה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם.

הרשימה המשותפת מקבלת זה השבוע השני ברציפות 12 מנדטים, לעומת 15 בכנסת הנוכחית. ישראל ביתנו של ליברמן מתחזקת במנדט אחד ועולה ל-9 מנדטים.

בגזרת החרדים אין שינוי מהסקר הקודם, ש"ס בראשות אריה דרעי 9 ויהדות התורה 8.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת 'העבודה' ההיסטורית עם 2.0% אחוזי תמיכה, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר עם 1.3%, הבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ עם 0.5%, דרך ארץ בראשות צבי האוזר ויועז הנדל עם 0.5% ו'גשר' בראשות השרה אורלי לוי־אבקסיס 0.3%.

הסקר נערך ב־28 באוקטובר, ובוצע על פי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית 4.4%.

סקר מנדטים פאנלס פוליטיקס נפתלי בנט בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד