ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ההסכם חוצה יבשות

מפגש היסטורי: צמרת שגרירות האמירויות בגרמניה במרכז היהודי בברלין

ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות מניב פירות מסביב לגלובוס: צמרת שגרירות האמירויות בגרמניה ערכה ביקור היסטורי במרכז היהודי המפואר בברלין ופגשה לשיחת עומק את רב העיר הרב יהודה טייכטל. השגרירה המוסלמית: "השנים הרבות של עוינות ומלחמה לא הביאו פתרון לתושבי ארצותינו"

 מפגש היסטורי: צמרת שגרירות האמירויות בגרמניה במרכז היהודי בברלין
הרב יהודה טייכטל בפגישה צילום: באדיבות המצלם

שגרירת איחוד האמירויות בגרמניה הגב' אל עולמה, וצמרת השגרירות, ערכו ביקור היסטורי במרכז היהודי בלב ברלין, שם פגשו את רב העיר, הגאון הרב יהודה טייכטל. הביקור נפתח בסיור מקיף במוסדות החינוך של חב"ד המשגשגים בעיר, בבית הכנסת המפואר וכן באתר הבנייה של הקמפוס החדש ההולך ונבנה בימים אלה.

הביקור נערך בהמשך להסכם שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות בשבועות האחרונים ונועד להעמיק את הקשר ולקדם מהלכים משותפים למען המאבק באנטישמיות. "העניין פה הוא לא פוליטי, אלא הזדמנות פז לקדם מהלכים שיועילו לכלל האנושות ושיביאו להשלכות על הקהילות היהודיות ברחבי העולם", הסביר הרב טייכטל. "יש להיאבק ביחד במאבק באנטישמיות, נגד מי שמגלה חוסר הבנה של הערכים האנושיים".

השגרירה המוסלמית אמרה כי "יוזמת השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות באה מהאמונה כי כולנו ילדים של אברהם". עוד אמרה כי "השנים הרבות של עוינות ומלחמה לא הביאו פתרון לתושבי ארצותיו".

עוד אמרה השגרירה, כי "בקוראן אין אנטישמיות. מבחינת איחוד האמירויות, תמיד היה בראש סדר העדיפויות לפגוש את כל הדתות בפתיחות, בכבוד ובסובלנות".

במפגש ההיסטורי, העלה הרב טייכטל הצעה להדליק נר חנוכה, בחודש הבא, בשגרירות איחוד האמירויות ונענה בחיוב רב.

הרב טייכטל, שבעצמו היה קורבן לאנטישמיות בשנה שעברה, הוסיף ואמר כי "יש אנטישמיות בחלקים של העולם המוסלמים. אזרחים יהודים רבים חיים עם הפחד מפני התקפות אנטישמיות. לכן חשוב כל כך שעם יוזמת השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, נפתח דרך חדשה של כבוד והערכה הדדיים. לעולם לא נשכח את מה שהיה בעבר - אך עלינו ליצור עתיד טוב יותר".

איחוד האמירויות יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד