ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יסייע לכל אחד

3 סירים, בעיה 1: באיזה סיר תבחרו להשתמש בחיים?

סיפור על טבח שהמחיש לביתו ע"י שלושה סירים כיצד כדאי לה להתמודד עם הבעיות בחיים, באיזה מהם כדאי לבחור? וכיצד תתמודדו עם בעיות החיים שלכם? • המסר המוצלח שיסייע לכל אחד

3 סירים, בעיה 1: באיזה סיר תבחרו להשתמש בחיים?
סיר צילום: pixabay

בסיפור על בתו של טבח שהתלוננה בפני אביה על הקושי בהתמודדות עם הבעיות בחיים. הטבח הובילה למטבח והראה לה 3 סירים בהם רתחו מים. בסיר הראשון הוא שם גזר. בסיר השני הכניס ביצה. ובסיר השלישי שפך קפה.

לאחר זמן מה שלף הטבח את הגזר מן הסיר והניחו על גבי צלחת. שלף את הביצה מן המים הרותחים והניח אותה בקערה, סינן את הקפה ומזג אותו לספל.

הביט האב בביתו ושאל: "מה את רואה, ביתי?" הבת התקרבה לשולחן ובחנה את התוצרים:

הגזר היה רך ונמעך. היא קילפה את הביצה, שנהייתה לקשה. וטעמה את הקפה שהדיף ריח נפלא וטעמו היה טוב ומענג.

אמר הטבח: כך בני האדם השונים זה מזה, מתמודדים עם קושי זהה.

המים הרותחים הם אותו מצב נתון עבור כולם, אולם: הגזר שהגיע למים קשה, התרכך עד מאד וניתן עכשיו למעוך אותו בקלות. הביצה, שהגיעה עדינה ונוזלית תחת קליפתה הדקה, התמצקה כולה. אך הקפה לעומת זאת, הפך מהמים הרותחים למוצר משובח!

'לאיזה מהם את דומה, ביתי היקרה, כאשר בעיות מגיעות למפתן דלתך, איך את מגיבה? כגזר שנראה חזק אך מעבד תכונותיו במצבי לחץ? כביצה בעלת אופי עדין שמקשה את ליבה במצבים קשים ? שנראית אותו דבר מבחוץ אך ליבה ונשמתה השתנו עד מאוד ?

או אולי את כמו הקפה, אשר תפקידו בחיים להפוך כל מצב לדבר הטוב ביותר שניתן ?' (סיפור ממקור לא ידוע)

החיים מזמנים לנו מכשולים מגוונים ולעיתים אנו מסרבים לקבל את המציאות, מתווכחים ונלחמים איתה. כל אירוע משמעותי, משבר, פרידה, או מצב ששינה את השגרה שלנו משפיע על מי שאנחנו.

יתרה מזו, מעצב אותנו לפעמים טוב יותר ולפעמים גם פחות. אך זה מה שבונה את מי שאנחנו. מי אתם במצבים קשים? איך אתם מתמודדים עם מכשולים בחיים?

בכל יום, אנו מוסיפים "לארגז הכלים" שלנו, תובנות, סימני דרך, תמרורי אזהרה, ערכים ודפוסי התהגויות שונים שהם מנתבים לנו את הדרך והשבילים בהם נפסע, הם אלו שמדריכים אותנו.

ובשביל להיות פול קפה רק צריך לזכור כי לכל מה שקורה בחיים יש סיבה... ולנו רק נשאר לגלות מה היא וללמוד ממנה. כי אין חיסרון שלא ניתן להפוך ליתרון.

שבת שלום

מאת: חֶדִי חזן, מלווה ויועצת לתהליכי סליחה לשחרור כעסים 

טבח מסר התמודדות בעיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד