ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מקורבו של הגר"ח קנייבסקי

מגדולי מחזיקי התורה בדורנו: הנגיד הגדול מלייקווד הלך לעולמו

אבדה גדולה לעולם התורה: הנגיד המפורסם רבי שמעון הכהן ברכר ז"ל, תומך הצדקה הגדול מלייקווד שבניו ג'רזי, שנודע כמי שלא זז מילימטר מבלי להיוועץ בשר התורה הגר"ח קנייבסקי, הלך לעולמו לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 56 בלבד • שר התורה הורה להוסיף את השם 'חיים' 

מגדולי מחזיקי התורה בדורנו: הנגיד הגדול מלייקווד הלך לעולמו
רבי שמעון ברכר ז"ל עם הגר"ח קנייבסקי צילום: ארכיון בחדרי

ברוך דיין האמת: מלייקווד שבניו גרז'י מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הנגיד הגדול ממחזיקי עולם התורה רבי שמעון הכהן ברכר ז"ל שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. לפני ראש השנה הוא נדבק בנגיף ומאז מצבו הידרדר.

על פי הוראת שר התורה, הוסיפו לו את השם 'חיים' ורבים נשאו תפילה לרפואת ר' חיים שמעון בן הניא רייזל, אך נגזרה הגזירה והוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 56.

רבי שמעון ברכר ז"ל, היה תומך תורה ולומדיה היה מקורב לשר התורה הגר"ח קנייבסקי שאהבו בצורה יוצאת דופן, ליבו היה פתוח כאולם לכל מטרת צדקה וחסד. 

המנוח לא זז מילימטר בלי להיוועץ עם שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ונהג להגיע מספר פעמים בשנה לארץ. הוא היה מגיע לשר התורה הגר"ח קנייבסקי בימים נוראים ובחג הפסח. כבר קודם חג הפסח היה מגיע לאפיית מצות עם הגר"ח במאפייה של 'בורר' בבני ברק. 

מידת הנתינה שלו הייתה לשם דבר, "רק לפני שנדבק בנגיף" מספר אחד ממכריו ל'בחדרי חרדים' "ר' שימי קיבל טלפון על משפחה בבני ברק שנמצאת בחוסר כל לפני חתונת בתה ובעלה חולה, המקרה הגיע לאוזנו ומיד על אתר העביר במקום 15 אלף דולר לסדר את החתונה וכל ההוצאות". 

בעבר כשהיה מגיע לארץ להיות במחיצת הגר"ח היה לן במלון ויז'ניץ. מאוחר יותר רצה להיות יותר קרוב לשר התורה ואף רכש דירה ברחוב הרב ורנר הסמוך. 

הגר"ח היה מגיע לבקרו עת היה שוהה בירושלים בחגים כשהיה מגיע לתפילה בכותל המערבי בחול המועד. 

על מסע הלוויה והבאת ארונו לארץ הקודש נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'. הרב ברכר ייטמן בבית העלמין זכרון מאיר שומרי שבת בבני ברק בקבר שקנה לפני חמש שנים קרוב לציון בעל ה'חזון איש' והסטייפלער זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הגר"ח קנייבסקי עם הנגיד ברכר. צילום: דוד זר

הרב חיים קנייבסקי שמעון ברכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד