כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

כץ יפריד את הנשים והגברים

שר התחבורה מצטרף לעמדת הוועדה שהוקמה במשרד התחבורה, והודיע בבג"ץ: יש לאפשר את קווי המהדרין • בג"ץ טרם אמר את דברו, אך עסקני המהדרין מעריכים: הוא לא יהפוך את ההחלטה

הפרדה בין נשים לגברים, בירושלים. צילום: פלאש 90
הפרדה בין נשים לגברים, בירושלים. צילום: פלאש 90

התפתחות דרמטית בפרשיית קווי המהדרין: בדיון שנערך היום (א') בבג"ץ, השיבה המדינה לעתירת ארגוני הרפורמים, ואמרה כי תותר הפרדה בין גברים ונשים בקווי אוטובוס, במסגרת הסדרים בהסכמה.

בתשובת משרד התחבורה לבג"צ, הסביר השר כי בכוונת המדינה לאפשר את ההפרדה במסגרת "הסדר וולונטרי": הסדרים שבהם יסכימו נוסעים בקווים מסוימים להפרדה. בכך למעשה מאמץ השר את המלצת הוועדה המקצועית של משרד התחבורה, שקבעה כי את ההפרדה יש לאפשר במסגרת הסדרים "מתוך הסכמה".

על-פי החלטת השר, הקווים שבם יוכלו מפעילי התחבורה הציבורית לקיים הסדרי הפרדה, הם קווים הפועלים כיום כ"קווי מהדרין" - קווים המשרתים בעיקר את הציבור החרדי. "אנו יוצאים מהנחה שאין פסול ברעיון האוטובוסים בהם יש הפרדה, הבאה להיענות לצרכי הציבור החרדי". עוד הוסיף כי החברות יוכלו לתלות שלטים המכוונים את הנוסעים, כי בקו זה נהוגה הפרדה.

אמנם בג"ץ טרם אמר את דברו, וזוהי עמדת שר התחבורה בלבד, אך לא נראה כי בג"ץ יהפוך את הקערה על פיה, ויאסור את הפעלת קווי המהדרין.

כך או כך, עסקני המהדרין מברכים היום על ההחלטה, ומבהירים כי גם באם בג"ץ יחליט לשנות את ההחלטה, הקווים ימשיכו לפעול במתכונת מהדרין.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד