ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
גל טרור בצרפת

ליון: כומר נורה מחוץ לכנסייה ונפצע קשה; היורה נמלט

גל הטרור נמשך בצרפת בעקבות הקריקטורה שפגעה ברגשותיהם של מוסלמים רבים. על פי הדיווח, כומר נורה מחוץ לכנסייה בעיר ליון ונפצע קשה. היורה נמלט מהזירה 

ליון: כומר נורה מחוץ לכנסייה ונפצע קשה; היורה נמלט
משטרת צרפת מגבירה אבטחה צילום: משטרת צרפת

משטרת צרפת מסרה בשעה האחרונה (מוצאי שבת), כי כומר נפצע בתקרית ירי בעיר ליון. התוקף נמלט מהמקום.

על פי הדיווחים בצרפת, הכומר בעל אזרחות יוונית, נורה בעת שסגר את כנסייתו בסיום פעילות כשהירי התרחש. על פי הדיווחים הכומר נמצא במצב קשה.

משרד הפנים הצרפתי מסר כי "אירוע מתרחש בסמוך לגזרת ז'אן-מקה, ברובע השביעי בליון".

עוד נמסר ממשרד הפנים, כי כוחות ביטחון והצלה הוזעקו למקום ופתחו בחיפושים אחר היורה, תושבים התבקשו להימנע מלהגיע למקום. בדיווחים נאמר כי הכומר נורה פעמיים.

ההתקפה האחרונה מגיעה לאחר שלוש התקפות נוספות שאירעו בסוף השבוע כנקמה על פרסום קריקטורה על הנביא מוחמד בעיתון שרלי הבדו, דבר שהעלה את חמת איסלאמיסטים קיצוניים.

כזכור שלושה אנשים נהרגו - לשניים מהם נערף הראש בהתקפה בעיר ניס, הפיגוע השני התרחש בעיר אביניון, חמוש בסכין נורה למוות על ידי שוטרים לאחר שצעק 'אללה אכבר'.

בסעודיה נדקר ונפצע מאבטח בקונסוליה הצרפתית בג'דה. המאבטח נלקח לבית חולים עם פציעות לא מסכנות חיים.

נשיא צרפת צייץ בשעה האחרונה בשפה הערבית בחשבון הטוויטר שלו בניסיון להרגיע את המתיחות עם מוסלמים. "בניגוד למה ששמעתי וראיתי ברשתות החברתיות בימים האחרונים, למדינתנו אין שום בעיה עם שום דת. כל הדתות עם חופשיות על אדמת צרפת אין סטיגמות, צרפת מחויבת לשלום ולחיות יחד".

בשעת הפיגוע בליון שידרה רשת אל-ג'זירה את הראיון המלא שקיימה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון מוקדם יותר היום. לדבריו, בצרפת נוהגים לפרסם קריקטורות המבקרות את הנצרות ואת היהדות, ועכשיו החלו קריקטוריסטים לבקר גם את האיסלאם כחלק מחופש העיתונות. מדובר בחירות הביטוי, בזכות בסיסית של העם הצרפתי ואין אפילו לנשיא צרפת את האפשרות להסיר את הקריקטורות. הוא ציין כי החברה הצרפתית מכילה את כל הדתות, ונושאת איגרת שלום בין-דתית, אך קבלה זו חייבת להסתמך על כיבוד כל חוקי המדינה: "אנו לא מקבלים כל יציאה נגד החוק בשם הדת". כך דווח גיא מעיין בכאן 11

טרור צרפת מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד