י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גנץ יתמוך בחקירת הצוללות

סערת התקציב: מחר דיון ב'חוסן לישראל' על עתיד השותפות

הדד-ליין שהקציבו כחול לבן לליכוד להעברת התקציב כבר הגיע. בכחול לבן מחדדים את מנופי הלחץ; מקידום חקירת הצוללות, או קידום מועמדותו של יעלון לראשות הממשלה, הכרזה על אופוזיציה מתוך הממשלה, או בכלל הליכה לבחירות

סערת התקציב: מחר דיון ב'חוסן לישראל' על עתיד השותפות
בני גנץ צילום: אבישי פינקלשטיין

על פי הדיווח של רביב דרוקר וליאור קינן בחדשות 13 בסוף השבוע, צפויה הלשכה המשפטית של משרד הביטחון להגיש בשבוע הקרוב חוות דעת מיוחדת בנוגע לפתיחת ועדת חקירת לפרשת הצוללות כאשר כפי שהצהיר שר הביטחון בני גנץ לפני כשבועיים הוא צפוי לתמוך בהקמת וועדה שכזו.

עוד דווח, כי גורמים בלשכתו של גנץ אומרים כי אם לא יעבור התקציב, כפי שסוכם עם הליכוד, יתמוך גנץ בהקמת ממשלה בראשותו של משה בוגי יעלון, מיזם שאביגדור ליברמן גם הצהיר במהלך השבוע האחרון שישקול בחיוב.

יצויין, כי הזמן אותו הקציבו במפלגת כחול לבן לליכוד להעברת התקציב מגיע לסיומו, ועוד יותר, העברת לא נראית באופק. על כן, על פי הדיווח של דרוקר וקינן, מחר (ראשון) בערב צפויה מפלגת חוסן לישראל להתכנס. ללא שותפי הדרך מ'דרך ארץ', האוזר והנדל, לכינוס מכריע בו יוחלטו הצעדים הבאים שלהם.

האפשרויות שעומדות בפני גנץ, הם או פירוק ההסכם המיוחד והליכה לבחירות כבר בשבועות הקרובים, או פירוק וקידום מהלכים שיקשו על ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוך הממשלה.

לפני כשבועיים התייחס גנץ בראיון בחדשות 13 לסערה סביב תקציב המדינה ולאי-הנכונות של נתניהו להעבירו - בניגוד להסכמות. גנץ התייחס לנפילת מפלגתו בסקרים. לטענתו, "מספר המנדטים הוא תוצאה של כעס ציבורי - הציבור הישראלי יודע לזהות מי באמת עובד בשבילו. אני אוביל את המפלגה הזו בבחירות הבאות, שתהיה המפלגה המובילה במרכז המפה".

עוד אמר אז גנץ "כחול לבן רוצה שתהיה ממשלה מתפקדת ובשביל זה צריך שני דברים - נהלי עבודה תקינים ותקציב לשנת 2021. אם משהו מתוך השניים האלה לא מתקיים, אז אין טעם בממשלה הזו. החול בשעון שלנו הולך ואוזל. ממשלה בראשות נתניהו - היא לא ממשלה מתפקדת". אין מה לחכות ל-23 בדצמבר לראות שהתקציב לא עבר, אני וכחול לבן לא נהיה בני ערובה של שום דבר חוץ מאשר של מדינת ישראל, המדינה צריכה זה תקציב לשנת 2021, יש כאלה שאומרים ליותר מזה. אם לא יהיה תקציב, אנחנו נלך קדימה".

מנגד מפרסמת העיתונאית אנה ברסקי ב'מעריב' כי למרות חילוקי הדעות הנראות מעל לפני השטח, מאחורי הקלעים שוררת אווירה נעימה של עשיה משותפת בין ראש הממשלה נתניהו שותפו החליפי גנץ, ושר החוץ אשכנזי.

קורונה צוללות בני גנץ בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד