י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הישורת האחרונה

מודרנה: "מתקדמים להפקה עולמית של החיסון"

החברה האמריקנית מודרנה  הודיעה כי היא מתקדמת לפי התוכנית במהלך ייצור החיסון • "מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות המידע המועבר לגופים הממשלתיים"

מודרנה: "מתקדמים להפקה עולמית של החיסון"
חיסון צילום: pixabay
החיסון בדרך: חברת התרופות ה האמריקאית מודרנה הודיעה בסוף השבוע כי היא  מתכוננת ל"השקה גלובלית" של החיסון מתוצרתה. החברה הבהירה, אולי בכדי להדוף את הצהרותיו של הנשיא טראמפ שיצרו רושם כאילו החברה מחפשת 'קיצורי דרך' במירוץ להפקת החיסון, כי היא "מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות המידע המועבר לגופים הממשלתיים".
בחברה מבהירים כי היא מתקדמת לפי התוכנית, וכי החיסון מצוי כעת בשלבי ניסוי סופיים. עד כה, כבר אספה החברה פיקדונות בסך 1.1 מיליארד דולר מממשלות ברחבי העולם, שממתינות בקוצר רוח לאישור החיסון ולתחילת הפצתו. בנוסף, דיווחה החברה כי היא מקיימת שיחות רבות עם הארגון Covax הפועל להשגת תמחור סביר והפצה שוויונית של החיסונים לנגיף הקורונה ומגובה על ידי ארגון הבריאות העולמי. זאת, לאחר שספגה ביקורת בחברי העולם לאחר שהצהירה כי החיסון ימכר ב'מחיר מלא', של כ-35 דולר למנה. 
לצד זאת, מבהירים בחברה כי הניסויים יערכו בשקיפות ובהתאם לתקינה המחמירה, וללא ''עיגול קצוות'. "מודרנה מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות המידע שמועבר לגופים הממשלתיים, כמו גם לקפדנות יתרה במחקר המדעי, בשעה שהיא ממשיכה להתקדם בשיחות מול הרגולטורים כדי לקדם את הפצת החיסון", כתב מנכ"ל החברה סטפן באנקל בהודעה לעיתונות.
בחברה ניסו עד כה את החיסון על  יותר מ-25,650 מבין 30,000 משתתפי השלב האחרון. בחברה מבהירים כי הדו"ח הראשון שבו יוצגו תוצאות סופיות של הניסוי, לצד מסקנות בנוגע למידת יעילותו ובטיחותו, יוגש במהלך נובמבר הקרוב. אם וכאשר יוכח כי הניסוי יעיל והוא יקבל את האישורים הרלוונטיים, ויוכל להגיע ללקוחות - קרי: הממשלות, שמצפות לחיסון במטרה לבטח את אזרחיהן. 
חברת מודרנה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד