י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"המסית הלאומי מבלפור"

ההפגנות נגד נתניהו נמשכות; ארגוני המחאה: "לא מתייאשים"

במקביל לדעיכת ההפגנות מפרסמים הערב כל תנועות המחאה הודעות דרבון למוחים, בשילוב חידוד המסרים נגד נתניהו וקריאה למשטרה "שחלילה לא יישפך דם נוסף בקרב על הדמוקרטיה"

ההפגנות נגד נתניהו נמשכות; ארגוני המחאה: "לא מתייאשים"
ההפגנה בבלפור צילום: באדיבות מצלם

כמידי מוצאי שבת בתקופה האחרונה, ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקיימות בצמתים, גשרים ובמוקדים שונים ברחבי הארץ זה השבוע ה-19 ברציפות.

ועל פי הדיווח ב'וואלה' הפגנות אלו הן בנוסף לאלפי מפגינים שהתאספו בכיכר ציון בירושלים, ומשם הם צועדים למעונו של נתניהו בבלפור ויציינו 25 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. 

עם דעיכת ההפגנות פרסמו הערב (מוצאי שבת) באתר 'וואלה' הודעות משלל תנועות המחאה השונות. המדרבנות את המפגינים להמשיך ולהיאבק במאבק הממושך הזה, תוך חידוד המסרים נגד נתניהו, ואזהרת כוחות המשטרה לא לפעול בהפגנות כנדרש מהם.

תנועת 'קריים מיניסטר' קראה למשטרה לנהוג באיפוק "בשבועות האחרונים, בניצוחו של המסית הלאומי מבלפור, אירעו עשרות מקרי אלימות כלפי מפגינים ברחבי הארץ. הגיע הזמן שמשטרת ירושלים תפסיק לשמש קו ההגנה האחרון של הנאשם ותתמקד בהכלת ההפגנה ובשמירה על ביטחוננו".

'הדגלים השחורים' תקפו: "בשבוע בו אנו מציינים 25 שנים לרצח ראש הממשלה ורמטכ"ל ששת הימים, יצחק רבין, בחר נתניהו להמשיך בהסתה ובשנאה שהובילו לרצח. מדינת ישראל לא תוכל להתאושש ולהתחבר יחדיו אלא אם נחליף את נתניהו. הגיעה העת לבחירות, הגיעה העת להצביע את נתניהו החוצה".

תנועת 'אין מצב' טענה, "בימים בהם עם ישראל מרכין את ראשו לזכרו של רצח ראש הממשלה יצחק רבין, דווקא אז, מרימה את ראשה הסתה כבדה מבית היוצר של ראש הממשלה, למול אמיר השכל וחברי 'אין מצב' בכל הארץ. ראש הממשלה מהמאובטחים ביותר בעולם מתבכיין על איומים על חייו ומותיר לכאורה את גל ההסתה נגד אנשי המחאה חשופים לרצח הבא, אנו קוראים למשטרת ישראל להתערב לאלתר כדי שחלילה לא ישפך דם נוסף בקרב על הדמוקרטיה וכדי נוכל לומר שהמשטרה עדין היא משטרת העם ולא משטרת השליט".

גם תנועת 'חקירה עכשיו' שתערוך צעדת מחאה נגד ההחלטה שלא לחקור את נתניהו, מסרה כי "עצוב ומתסכל לראות איך בימים אלה משטרת ישראל שהפכה להיות 'משטרת אוחנה' ותעשה הכול כדי למנוע צעדה חוקית בכביש 1. אנו נעשה כל שניתן למחות ולצעוק את כאבנו".

הפגנות בלפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד