י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגיף ההסתה

חיפה: יולדות מרמת ויז'ניץ מופלות בבית החולים

ההסתה מכה שוב: יולדות חרדיות מרמת ויז'ניץ בחיפה מחויבות לעבור בדיקת קורונה בבית החולים בני ציון, למרות שהשכונה נחשבת "ירוקה" ע"פ מודל הרמזור • יולדות משכונות אחרות אינן צריכות לעבור בדיקה

חיפה: יולדות מרמת ויז'ניץ מופלות בבית החולים
חדר לידה צילום: Chen Leopold/Flash 90

זה קורה שוב: לאחר עשרות מקרים בהם בעלי חזות חרדית אופלו בבתי החולים על רקע השתייכותם המגזרית, נגיף השנאה וההסתה מכה שוב בגל ה'מי סופר כמה'.

רמת ויז'ניץ שבחיפה נחשבת שכונה ירוקה מזה מספר שבועות. בכלל, השכונה הצטיינה בשמירה על ההנחיות לאורך כל התקופה. כל זאת לא מנע מבית החולים 'בני ציון-רוטשליד' שבעיר, לחייב יולדות מהשכונה לעבור בדיקת קורונה עם הגעתן לבית החולים.

בהקלטה שפרסם מלך זילברשלג בערוץ הטלגרם שלו נשמע תושב השכונה מדבר עם מחלקת יולדות, שם נאמר לו כי תושבות השכונה חייבות לעבור בדיקה, בעוד יולדות משכונות אחרות אינן צריכות. לשאלתו בדבר חוקיות הדרישה, ענתה הדוברת כי זה לא עניינה.

"‏לא מספיק מובן בהקלטה", כתב מלך "שבית החולים הוא הקרוב ביותר לשכונה, מאות לידות מויז'ניץ בשנה קורות שם. או במילים אחרות: אנחנו מייצרים להם כסף. לדעתי רבות לא תלכנה לשם בלידות הבאות. מהמשפחה שלי בכל מקרה אף אחת לא תלד שם יותר, ואם אתם עוקבים אחריי אתם כבר יודעים שמדובר בהרבה מאוד לידות".

גם אביו, יועץ התקשורת דודי זילברשלג הגיב כי "שלושים מצאצאיו נולדו בבני ציון, "אנו לא מתכוונים לעצור את הילודה, אנו כן מתכוונים ללדת במקום אחר".

מבית החולים בני ציון נמסר בתגובה: "כל היולדות ללא השתייכות מגזרית זוכות ליחס אישי ומכובד במרכז הרפואי בני ציון. הנושא נמצא בבדיקה ובכוונת הנהלת ביה"ח לחדד את הנהלים בנושא על מנת להמנע מאי נעימויות מיותרות כלשהן בעתיד".

בהמשך הוסיפו מבית החולים כי "המרכז הרפואי בני ציון פועל אך ורק עפ"י ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. מבדיקה מעמיקה שנעשתה ע"י הנהלת ביה"ח, התברר כי בשל טעות של אחת המיילדות, נאלצה אחת מהיולדות לעבור בדיקת קורונה.

לנוכח הטעות, הנהלים חודדו והובהר כי אין מדיניות לבדוק יולדות ללא קשר לשיוכן המגזרי".

בית החולים בני ציון משרד הבריאות רמת ויז'ניץ חיפה קורונה מלך זילברשלג דודי זילברשלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד