י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"השוואה לא נכונה"

מבוכה בבלגיה: הרשויות התירו רק 4 בבתי כנסת ובחתונות

מבוכה רבה בקהילה החרדית בבלגיה לאחר שהממשלה החליטה בסוף השבוע להתיר רק ארבעה מתפללים בתוך בית הכנסת וכן בעריכת חופות. "גם בזמנים אפלים באירופה יהודים התחתנו, אנחנו לא יודעים מה יהיה" 

מבוכה בבלגיה: הרשויות התירו רק 4 בבתי כנסת ובחתונות
חרדים באנטוורפן צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאור נתוני התחלואה הגבוהים במדינה, החליטה היום (שבת) ממשלת בלגיה כי רק ארבעה אנשים יוכלו להתכנס בבית הכנסת, דבר שלא עוזר לאף אחד, מאחר וצריך לפחות עשרה אנשים למניין. הקהילות החרדיות מנסות לשנות את רוע הגזירה, אך כרגע לא נראה פתרון באופק.

אחד מעסקני אנטוורפן שמודאג מהגזירה אומר ל"בחדרי חרדים" כי המצב הזה קרה בגלל שהרשויות השוו את בתי הכנסת לכנסיות ומסגדים; במסגדים מספיק שיש מואזין וכולם צופים או שומעים בבית, בכנסיות מספיקים ארבעה אנשים, הכומר הצלם ושני אנשי דיגיטל שמוודאים שהשידור עובד טוב, אך למניין בבית הכנסת צריך עשרה.

לגבי חתונות הבעיה בבלגיה גדולה מאחר ויש כמה חתונות שמתוכננות באנטוורפן, והמשפחות במבוכה כי גם כאן הרשויות משוות את המצב לחתונה לא יהודית, והמצב הוא שבחתונה לא יהודית מספיק שהחתן והכלה הגיעו יחד עם ההורים משני הצדדים, ושני צלמים, אחד לתמונות, והשני לוידאו, בשונה מכך חתונה יהודית.

עוד אומר העסקן מאנטוורפן, כי "ההשוואה בין יהודים לדתות אחרות היא הבעיה, כי כמה שמסבירים לרשויות על ההבדל, הם פשוט לא מבינים מה הבעיה להתפלל לבד, או להתחתן דרך הזום, והם מציעים לדחות חתונות, לדחות חתונות ביהדות זה לפעמים בלתי אפשרי, גם בזמנים אפלים באירופה יהודים התחתנו, אנחנו לא יודעים מה יהיה".

אנטוורפן בלגיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד