י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המיסים על הוילה

לפיד: אגיש הצע"ח לפיה המדינה לא תממן בית פרטי לרוה"מ

אחרי שדווח כי ראש הממשלה מתעקש שכל הוצאותיו בוילה בקיסריה הם חלק מעבודתו ולכן אינו נדרש לשלם מיסים, יו"ר האופוזיציה לפיד מודיע כי יגיש הצעת חוק בנושא • "יש גבול לניתוק ולחיים על חשבון הציבור בשיאו של משבר כלכלי חמור"

לפיד: אגיש הצע"ח לפיה המדינה לא תממן בית פרטי לרוה"מ
ח"כ יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות הדיווח לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש שהוצאות ביתו הפרטי בקיסריה נועדו למילוי תפקידו - ולכן אין לחייבו בתשלום מס עליהן, בפרסום בחשבון הטוויטר שלו הצהיר יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד כי מחר בבוקר הוא מתכנן להניח על שולחן הכנסת לפיה המדינה לא תממן בתים פרטיים לראש הממשלה. עוד הוסיף לפיד: "יש גבול לניתוק ולחיים על חשבון הציבור בשיאו של משבר כלכלי חמור". 

"מחר בבוקר אניח שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה המדינה לא תממן בתים פרטיים של ראש הממשלה. יש גבול לניתוק ולחיים על חשבון הציבור בשיאו של משבר כלכלי חמור", כתב לפיד. 

כזכור, כתב חדשות 13 אביעד גליקמן חושף הערב, כי נתניהו מתעקש שהוצאות ביתו הפרטי בקיסריה נועדו למילוי תפקידו - ולכן אין לחייבו בתשלום מס עליהן. כאשר לפי המנגנון, שעליו הודיעה המדינה לבג"ץ לפני שלוש שנים, אם ההוצאות בבית הפרטי של נתניהו הן לטובת מילוי תפקידו אזי המדינה היא שתשלם את המס בגינן, ואם ההוצאות הן לטובתו הפרטית, ראש הממשלה צריך לשלם את המס.

הסערה החלה עת פנתה רשות המסים בשבועות האחרונים לחשב משרדו של ראש הממשלה, וביקשה להבין אילו הוצאות הן לטובת מילוי תפקידו, ואילו לטובת הוצאות פרטיות. החשב הכללי פנה לראש הסגל אשר חיון, שענה שכל ההוצאות הפרטיות בקיסריה – כולן משמשות אך ורק למילוי תפקידו של נתניהו, וכפי שחידדו בתגובת לשכת רה"מ: כשראש ממשלה עובר ממעון למעון הוא לא מפסיק להיות ראש ממשלה. לכן נקבע נוהל שמגדיר במדויק את ההוצאות שהמדינה משלמת למילוי תפקידו ולא פרוטה יותר.

עוד הדגישו לשכת ראש הממשלה בתגובתם "המדינה לא משלמת עבור ההוצאות הפרטיות של רה"מ במעון בקיסריה. כל התשלומים עבור המעון מאושרים ע"י החשב והיועצת המשפטית של משרד רה"מ".

בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד