ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

שיא של חמש שנים בעליה במפלס הכינרת

עובדי רשות המים ששבו משביתה ארוכה, שבו גם למדוד את מפלס הכנרת. מן הממצאים מתברר: גשמי הברכה העלו את המפלס ב- 91 סנטימטרים המהווים קרוב ל- 150 מיליון קוב מים

הכנרת. צילום שמעון מירוני
הכנרת. צילום שמעון מירוני צילום: שמעון מירוני

לאחר שחזרה משביתה בת שבועות ארוכים, התפנתה רשות המים לבדוק את תוצאות גשמי הברכה שירדו באזורינו בשבועות האחרונים והתוצאות משמחות.

הרשות הודיעה אתמול (א) כי בחודשים דצמבר-ינואר עלה מפלס הכנרת ב-91 ס``מ. מדובר בעלייה של מטר שלם. ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בינואר עלה המפלס ב-61 ס"מ, העלייה החדה ביותר בחודש זה חמש שנים.

עליה של מטר אחד במפלס הכנרת מהווה תוספת של כ-160 מיליון מ"ק - כמות השקולה לכל כמות המים שהותפלו השנה בישראל. כיום עומד מפלס הכנרת על 213.40- מטרים - 40 ס"מ מתחת לקו האדום. עוד נמסר כי קו השאיבה התחתון עומד כיום על 214.87- מטרים.

בשל היותה של הכינרת מאגר המים הראשי של המדינה, יש חשיבות רבה למפלס המים בה. המפלס נע בין 213 מ' מתחת לפני הים שהוא הקו האדום התחתון, ל-208.8 מ' מתחת לפני הים שהוא הקו האדום העליון. הקו השחור הוא הקו שיו"ר ראשות המים קבע שאין לרדת מתחתיו תחתיו, והוא עומד על 215 מ' מתחת לפני הים. כאשר המפלס מגיע אל הקו השחור, יש להפסיק את שאיבת המים מהכנרת, וכאשר הוא מגיע לקו האדום העליון יש לפתוח את סכר דגניה ולתת למי הכנרת לזרום באופן חופשי יותר לנהר הירדן, כדי למנוע עליית הכנרת על גדותיה והצפת שטחים. המפלס הנמוך ביותר שנמדד מאז קום המדינה היה 214.87 מ' מתחת לפני הים בדצמבר 2001.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד