י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האנטישמיות בארה"ב

שני ניאו-נאצים שתקפו בעבר בתי כנסת נעצרו

שני גברים תושבי מישיגן נעצרו בחשד להשתייכות לכנופיה ניאו נאצית שתקפה בעבר בתי כנסת וגם ניסתה בנוסף לפגוע באנשי שמאל | הקבוצה תכננה מרד אלים תוך הקמת מדינה אתנית לבנה. חבריה עסקו בין הייתר באימון בנשק

שני ניאו-נאצים שתקפו בעבר בתי כנסת נעצרו
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ג'וסטן ווטקינס, ואלפרד גורמן, נעצרו בחשד להשתייכות לכנופיה נאצית שתקפה בעבר בתי כנסת, וניסתה לפגוע באנשי שמאל, כך על פי משרד התובע הכללי במישיגן ארה"ב.

הקבוצה הניאו-נאצית שהוקמה בשנת 2018, תמכה ותכננה מרד אלים נגד ארצות הברית והקמת מדינה אתנית לבנה. על פ החשד, ווטקינס ניהל "מחנה שנאה" שבו החברים עסקו באימון נשק. האידיאולוגיה של הקבוצה, כמו קבוצות ניאו-נאציות אחרות, כללו אנטישמיות קיצונית. כך דווח באתר the Detroit Jewish News, הקבוצה ריססה צלבי קרס וסיסמאות נאציות שכללו איומים נגד יהודים על בתי כנסת במישיגן בשנת 2019. כך דווח.

על המעצר דווח ביום חמישי, וזאת על רקע חששות של המשטרה מפני הקצנה גוברת בארצות הברית לקראת הבחירות בארצות הברית ביום שלישי הקרוב. לפני מספר שבועות נעצרה קבוצת גברים שתכננו לחטוף את מושלת מישיגן גרטשן ויטמר הדמוקרטית.

התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל, אמרה בהודעה לעיתונות: "איננו יכולים לאפשר לפעילויות מסוכנות להגיע להפעלת אלימות ופגיעה בציבור. אני גאה לעבוד לצד רשויות אכיפת החוק המקומית, הממלכתית והפדרלית כדי להגן על ביטחון הציבור מפני האיומים החמורים הללו".

ניאו נאצים בתי כנסת מישיגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד