ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בצל הניסוי

נערכים לחורף: ישראל תרכוש חיסונים מחברות התרופות

במקביל לתחילת הניסויים בחיסון הישראלי שאיש לא יודע מתי יאושר, סגן שר הבריאות הודיע כי ישראל מקיימת קשר מסחרי עם חברות התרופות ותרכוש מהן חיסונים שיאושרו

נערכים לחורף: ישראל תרכוש חיסונים מחברות התרופות
עובד מחקר בפיתוח חיסון לקורונה צילום: Basel Awidat/Flash90

פועלים בכל החזיתות: החיסון הישראלי יצא לדרך בקול רעש גדול אך גם האופטימיים לא חושבים שהוא יהיה מוכן ומאושר לשימוש לפני תחילת 2022, עם תום השלב השלישי של הניסויים על עשרות אלפי אנשים.

בינתיים חברות התרופות הגדולות בעולם, פייזר, מודרנה, אסטרהזניקה ועוד מקדמים בקצב מהיר לאישור החיסון. שלושת החברות מצויות בעיצומו של השלב השלישי של הניסויים בבני אדם, כאשר עשרות אלפי נסיינים קיבלו את זריקת החיסון. בישראל נזכיר, נפתח היום רק השלב הראשון של הניסויים בבני אדם.

לכן ישראל פועלת לקבל את החיסונים המפותחים בחו"ל שככל הנראה יהיו מוכנים הרבה לפני החיסון הישראלי, אלא שאז יחל מרוץ בין מדינות העולם לקבלת מנות החיסון. סגן שר הבריאות יואב קיש הודיע כי ישראל מנהלת מגעים מול חברות התרופות הגדולות והיא מצפה לקבל את החיסון שיפתחו כבר במהלך 2021.

כעת איש עדיין לא יודע כיצד ימכרו החיסונים החדשים. סביר להניח שהמדינות שבהן פועלות החברות יהיו הראשונות לקבל מלאי מספיק של חיסונים, אחרת הן עשויות להטיל איסור על יצוא החיסון למדינות אחרות.

במקביל ארגון הבריאות העולמי מנסח פרוטוקול הכולל שורה של עדיפויות במכירת החיסון, בין השאר למדינות בהן מערכת הבריאות חלשה ואינה מסוגלת לטפל בחולי קורונה רבים, אך לא ברור אם יש לארגון שיניים לאכוף את המלצותיו.

בשורה התחתונה מדינה שתכרות הסכמים מוקדמים עם החברות תקבל ככל הנראה נתח גדול יותר של מנות חיסון בשלב מוקדם, אחרות יאלצו לחכות לסוף התור – ייצור מיליארדי מנות חיסון יכול לקחת שנה ואף יותר.

 

חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד