י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדינה בהפרעה

בעוד בעלי העסקים קורסים: שרי האוצר והבריאות מתקוטטים ברשתות החברתיות

בעלי העסקים מתוסכלים ממקבלי ההחלטות, ומבקשים "הביטו לנו בעיניים, אנחנו קורסים", בעוד חלקם כבר הכריזו על פתיחה בניגוד להנחיות. שר האוצר מצטרף ותוקף "התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס". שר הבריאות בתגובה בחר להגיב בפלטפורמה המתחרה, ובחשבון הטוויטר שלו צייץ "עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות"

בעוד בעלי העסקים קורסים: שרי האוצר והבריאות מתקוטטים ברשתות החברתיות
כץ ואדלשטיין צילום: פלאש 90

בעוד ההגבלות מצטמצמות ומוסרות בתחומים שונים, התעוררה סערה סיבה סוגיית פתיחת העסקים, ובעלי חנויות מפגינים בזעם נגד סירוב הממשלה לאפשר את פתיחת החנויות, ולמרות שהתקיים בשבוע שעבר דיון בקבינט הקורונה בנושא, הוחלט לדחות את ההחלטה לשבוע הנוכחי.

שר האוצר ישראל כ"ץ כתב הבוקר (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו בהתייחסות למחאת בעלי העסקים "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת".

עוד הוסיף כ"ץ והפנה את האש למשרד הבריאות "התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה. את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים".

שר הבריאות יולי אדלשטיין לא נשאר חייב והגיב למתקפה מצד הקולגה שלו בצמרת הליכוד בציוץ בחשבון הטוויטר שלו "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי כתב אדלשטיין, והוסיף "אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת - לא רק בהצהרות, יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל לגזר דין מוות לעסקים רבים".

"עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו" כתב אדלשטיין לסיום.

כזכור כפי שדיווחנו מוקדם יותר הבוקר מנכ"ל קבוצת מרכזי הקניות 'ביג' הודיע לבעלי החנויות כי החליט לפתוח את הקניונים, זאת למרות ששרי קבינט הקורונה טרם קיבלו החלטה לאפשר את פתיחת החנויות. במכתב ששלח מנכ"ל הקבוצה חי גאליס לבעלי החנויות ברשת 'ביג', הוא טען בפניהם כי הגיע העת שהם אלו שישאו בהוצאות, מאחר ולדבריו הרשת לא קיבלה אף שקל אחד בכל התקופה ולכן נכנסה להפסדים כספיים. "גם כשרובכם קיבל תמיכה ופיצוי בדמות חל"תים ותשלומים להחזרת העובדים שהוצאתם לחל"ת, אנחנו שלא הוצאנו אף עובד ביג לחל"ת וויתרנו על מלוא דמי השכירות והניהול, לא קיבלנו ולו שקל בודד על תקופה זו, לא מהמדינה ולא מכם", כתב גאליס.

יולי אדלשטיין ישראל כץ שר האוצר שרת הבריאות פייסבוק טוויטר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד