י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שפעת העופות התגלתה בישראל

בקיבוץ עין שמר שליד חדרה הומתו 43 אלף עופות בשל שפעת העופות שהתגלתה בלולים. במשרד החקלאות מרגיעים ומוסרים כי מדובר באירוע נקודתי ומקומי וכי אין חשש להתפרצות המחלה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מחלת שפעת העופות התגלתה בלול בקיבוץ עין שמר ליד פרדס חנה, סגר הוטל על כל הלולים בקיבוץ, ופקחי משרד החקלאות השמידו את העופות.

השפעת התגלתה בלול של פרגיות לרבייה ובו 43 אלף עופות. מנהל השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, משה חיימוביץ', הורה להטיל סגר על הלולים בקיבוץ ולבדוק לולים סמוכים.

הממצאים הראשונים התגלו לפני כשבועיים. 50 פגרי עופות הועברו למעבדה אזורית בצומת גולני ולא למעבדה המרכזית בבית דגן. במעבדה אליה הועברו העופות השתהו בפרסום הממצאים.

בעקבות גילוי השפעת החליטו בקיבוץ שלא לקחת סיכונים והמיתו כ-43 אלף עופות.

ממשרד החקלאות נמסר כי מדובר באירוע נקודתי והוא מטופל על פי ההנחיות לטיפול במחלה.
בינואר 2008 הייתה התפרצות נקודתית אחרונה של המחלה. לפני כן, במרץ 2006, היה אירוע גדול של התפרצות המחלה במספר יישובים, בעיקר בדרום הארץ, באיזור עוטף עזה.

בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מעריכים כי המחלה הועברה לראשונה לישראל באמצעות עופות נודדים או כלי רכב של מבריחים שהיו נגועים בנגיף והדביקו את הלולים ביישובי הדרום. מיליוני עופות בעשרות לולים הושמדו אז, ואמדן הנזק לענף הגיע לכמה מיליוני שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד