י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מהפכת העמותות: כך תקימו מערך התרמה אדיר ללא מאמץ

בעבר כדי להרים קמפיין התרמה וגיוס הוראות קבע יציבות לטווח הארוך, הייתה דרושה השקעה מאומצת ועבודה רבה מראש. אך לא עוד  • שלמה היימן, המוכר מאוד בתחום גיוס תרומות ומשאבים, עומד כיום בראש חברת 'טלטרגט' המספקת פלטפורמת מכירות מתקדמת, ללא צורך לארגן צוות טלפניות ושאר הדברים הנלווים לכך • בראיון מיוחד הוא מספק לנו הצצה מרתקת לשירות המיוחד, משתף אותנו בסודות ניהול פרויקט התרמה ומסביר איך הופכים עמותה למותג

מהפכת העמותות: כך תקימו מערך התרמה אדיר ללא מאמץ
שלמה היימן במשרדי טלטרגט צילום: יהושע פרוכטר

מי שהיה שותף בעברו לקמפיין ולתהליך התרמה כלשהו על שלל סוגיו, מודע להשקעה המטורפת שעומדת מאחוריו. יש לעבור לא מעט פרוצדורות, בירוקרטיות ושעות רבות ללא שינה על מנת להרים מערכת שעובדת היטב.

"העבודה על קמפיין עבור עמותה, מתחילה עוד הרבה לפני העניינים הטכניים", משתף אותנו מנכ"ל חברת טלטרגט, שלמה היימן. "קמפיין חכם מתחיל בעבודת שטח נרחבת שבה מגייסים מאגר טלפונים איכותי ופוטנציאלי לתרומות, או בעיקר בשיטה שאנו דוגלים ליציאה לקמפיין בעולם בדיגיטל - הציבור הרחב מקבל אפשרות להשאיר פרטי זהות כדי לתקשר עם העמותה, ומיד הצוות המקצועי חוזר אליו כדי לסגור את סכום התרומה. המהלך יוצר קהל שמכיר את העמותה שלכם בשם, קהל שרוצה לתרום ספציפי לעמותה שלכם". תובנה נוספת נוגעת לצורה בה העמותה מציגה את עצמה כלפי הלקוח "בכל קמפיין יש לבנות שפה ספציפית שמתאימה לקהל היעד הנבחר. ב2020 כבר לא מוכרים מוצרים, מוכרים סיפורים. רק סיפורים שמרגשים ונוגעים ללב בשיחה שיוצרת קשר אישי חם וקבוע, תגרום לתורם לפתוח את הלב ואת הכיס".

שלמה היימן עבד בארגון ‘הידברות’ ושם הפיק דינרים, הגרלות והקים מוקדי טלמרקטינג. לאחר מכן עבד בענף הפרסום וצבר ניסיון רב בתחום של גיוס המשאבים ותרומות והקמת מס' מוקדי טלמרקטינג למגוון עמותות וארגונים וכן בהבנה של פרסום והגעה לקהל היעד.

כיום הוא עומד בראש חברת 'טלטרגט' ויצר מתודה ייחודית לעמידה ביעדים של מכירות, כולל הבנה בפסיכולוגיה של תרומות והלך המחשבה של התורמים הפוטנציאלים.

כדי להקל מעל העומס הבלתי אפשרי שנושאות עמותות רבות, בחברת טלטרגט יצרו מעין סטארט אפ חדשני שבו הם מביאים את ניסיון רב השנים שלהם, כולל טלפניות ומוקד טלמרקטינג מטעמם וכך יוצרים עבור אותה עמותה, קמפיין התרמה איכותי ויעיל וכן חוסכים המון מאמץ וכאבי ראש מיותרים.


מערכת טלטרגט • קרדיט: יהושע פרוכטר

מה אתם מספקים מעבר לכלים הטכניים?

"בניגוד אולי למה שמקובל לחשוב, הנקודה הקריטית ביותר בכל מערך התרמה היא גיבוש אסטרטגיה, עניין שדורש ותק והיכרות עמוקה עם השוק הרחב של העמותות והארגונים", טוען היימן. 
"כל גיוס תרומות הוא עולם שלם, כל פרויקט הוא אתגר בפני עצמו, עבורו יש לפצח את האסטרטגיה השיווקית המתאימה ואת הקריאייטיב המדויק לחומרים הנלווים לכל שיחה. מטרת הקמפיינים הם לא אך ורק כדי להגיע לסכום כסף מסוים, אלא לשדרג ולשמן את כל מערך העמותה. ליצור לה שם ותהודה רחבה בקרב תורמים פוטנציאלים, לחדד את המסרים הרצויים וכן לגייס הוראות קבע למשך שנים רבות, ובזה אנחנו מסייעים רבות ומביאים איתנו את כל הניסיון העשיר".

מי שעוקב מעט אחרי אתר טלטרגט, מתרשם כי מדובר בחבורה רצינית ומקצוענית שבאה לתת עבודה. באתר ניתן לקבל טיפים, עצות ולימוד בסיסי של בניית מערך התרמה, כשהכל מועבר בשפה קולחת, מעניינת ומלווה בקריצה ייחודית.

"יש כל כך הרבה דברים בסיסיים וחשובים שהשנים הרבות מלמדות אותך, שלא משנה כמה תתאמץ ותעבוד, אתה יכול לפספס אותם, כפי שקרה לי בתחילת הדרך. לכן זה נורא חבל לא לחלוק את התובנות עם אנשים".

תן לי דוגמא

"יש יותר מדי דוגמאות" מחייך. "למשל, קורה שאנשים רוצים לחשוב ב'ראש גדול', ושוברים את הראש איך להגדיל את מאגר התורמים ומפתחים שיטות וגישות שונות של טרגוט והגעה, כשבכל הזמן הזה נמצא להם מתחת לאף מאגר ענק של אנשי קשר בנייד ובמייל. אין לך מושג כמה מתוכם יכולים להיות תורמים פוטנציאליים ועוד כאלו שלא קשה להגיע אליהם, שמכירים אותך ואת העבודה החשובה שלך ויתרמו לך בקלות רבה יותר מגורם זר, גם אם יהיה אמיד יותר. אסור לזלזל במעגל הראשון של המכרים, כמו שאומרים, 'אל תלכו רחוק כדי לחפש את הדבר הקרוב ביותר'".


מנכ"ל טלטרגט שלמה היימן • קרדיט: יהושע פרוכטר

את הדגש הכי גדול שמים בטלטרגט על "שימור לקוחות", או בשפת המתרימים - גיוס הוראות קבע לטווח הארוך.

"תהליך גיוס הוראת קבע הוא חשוב בכל כך הרבה מובנים. לא רק מבחינת ההכנסה החודשית אלא בעיקר, בשל 'הבישול על אש נמוכה'", אומר המנכ"ל וכדרכו מביא סיפור להמחשה. "היה מקרה מדהים שנחשפתי אליו ובו הצליחו להחתים תורם חדש על הוראת קבע של 50 ש״ח בחודש. במשך תקופה של כשנתיים נשמר איתו קשר ידידותי ונעים, כשלפתע הסכום עלה ל500 ש״ח, ללא כל בקשה או פנייה.
בשלב זה התבצעו מולו כל הליכי השימור. פינוק במתנות, שליחת מיילים נחמדים מעת לעת, תפילות במיוחד עבורו, שיתוף בפעילויות ואחת לתקופה שליחת תזכורת של כל הדברים הטובים שנעשו בזכותו. ממש לפי הספר".

וכאן מגיע הטוויסט הגדול. "חמש שנים לאחר מכן, ביום בהיר אחד וללא כל הכנה מוקדמת, הבחור העלה את סכום הוראת הקבע ל-6000 ש״ח, אמיתי לגמרי. ששת אלפים שקלים חדשים שלמים וטהורים. לאחר בירור מולו התברר כי בתחילת הדרך לא היה לו מושג מי היא העמותה, לכן החליט לתרום סכום צנוע. לאורך השנים הוא נחשף לאט לאט לעוד פעילויות והרגיש שהוא ממש מתחבר למותג.
יום אחד הוא קיבל הזדמנות עסקית והפך לבעלים של חברת ענק. באותו רגע הוא החליט: 'את המעשר שלי אני נותן להם' וכך עלה סכום התרומה ל-6000 ש״ח ונשאר כך עד היום".

כדי להגיע לתוצאות מקסימליות, הקימו בחברה גם מערכת ייחודית שמשקפת את פעילות המוקד בכל רגע נתון, כך שהלקוח יודע בכל עת את העלויות המדויקות שלו אל מול התוצאות, והלקוח מקבל דו"ח מפורט של כל תוצאות הפעילות.

כמו כן החברה שדרגה את שירותיה ומציעה מחלקת דיגיטל מתקדמת שעוסקת בייבוא לידים לעסקים ועמותות בכל הפלטפורמות הדיגיטליות וכך יוצרת 'שיווק 360' שעוטף את קהל היעד מכל הכיוונים.

במה זה שונה מחברת דיגיטל רגילה?

"לחברה ניסיון ספציפי עם עמותות בעלות שם, ועם מגוון רחב של ארגונים רבים וטובים. אנחנו מתמחים בתחום הזה ספציפית ועשינו בו חריש עמוק כדי להבין היטב את כל הדקויות, הקנייצ'ים והשטריימלך" משיב בצחוק ומוסיף הבהרה חשובה, "מעבר לפעילות השוטפת ברשתות ובמדיה בדיגיטלית, החברה שלנו מתמחה בגיוס המונים און ליין דרך הרשת למקרים מסוימים שמאפשר לתורם להזדהות עם המקרה ללא תהליך טלמרקטינג. בימים האחרונים ממש סיימנו קמפיין לילדה קטנה שקיבלה ל"ע את המחלה וגייסנו עבורה 3,300,000 מליון בתוך 3 שבועות עבודה. יחד עם זאת פרויקט האון ליין מתאים למקרים ספציפיים מאוד".

בעל עמותה? השאר כאן פרטים וצוות טלטרגט יצור עמך קשר לפגישת יעוץ חינמית>>>

כמו כן ניתן ליצור קשר דרך טלפון: 
074-7444-808

מתעניינים בניהול קמפיין התרמה איכותי ויעיל? השאירו פרטים ונחזור אליכם>>>

עמותות גיוס כספים גיוס כסף ברשת טלמרקטינג תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד