י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקורונה בעולם

סלובקיה: האזרחים נקראים לבחור בין בדיקה לבידוד

ממשלת סלובקיה הודיעה כי כל האזרחים מגיל 10 ומעלה נדרשים להיבדק. מי שלא ייבדק יאלץ להיכנס לבידוד בן שבועיים • ובינתיים בשוודיה תיאוריית 'חסינות העדר' קורסת

סלובקיה: האזרחים נקראים לבחור בין בדיקה לבידוד
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

מבצע הבדיקות הענק בהיסטוריה קורם עור וגידים: לאחר היערכות בת מספר שבועות, הודיעה ממשלת סלובקיה על הוצאתו לפועל של מבצע הבדיקות הענק, במסגרתו יבדקו כל אזרחי המדינה בבדיקת קורונה. החובה היא על כל אזרח מגיל 10 ומעלה, כאשר ניתן לסרב לבדיקה אך מי שיסרב יאלץ להיכנס לבידוד בן שבועיים.

המבצע יוצא לדרך לאחר שבימים האחרונים מתמודדת המדינה עם הגל השני, שמגיע לשיאו עם מספר של יותר מ-3,000 חולים חדשים ביום. במסגרת המבצע, יבדקו 4 מיליוני איש מאזרחי המדינה, בבדיקת קורונה שבה מתקבלת תוצאה לאחר חצי שעה. המטרה: לאחר מוקדי התפרצות ולטפל בהם מיידית.

במדינה מתחו ביקורת על כך שהילדים אינם נבדקים, בעוד שהם אלו שיכולים להעביר את המחלה. אך כנראה שבסלובקיה גורסים שילדים אינם מדבקים ומשכך אינם מפיצים את המחלה. ביקורת נוספת היא על סוג הבדיקה, שאמנם מספקת מענה מהיר אך לא נחשבת למהימנה די הצורך.

הבדיקות יבוצעו בידי הצבא שכבר ערך פיילוט נרחב במטרה לבחון את מוכנותו לאירוע. ראש הממשלה איגור מטוביץ הבהיר כי הבדיקות יתקיימו בכל רחבי המדינה, כולל בכפרים, ואמר כי 80% מהאוכלוסייה תיבדק. "עיני אירופה והעולם נשואות אלינו", אמר.

בממשלה הבהירו כי הבדיקה אינה חובה, אך מי שיתנגד לביצוע הבדיקה, יידרש להיכנס לבידוד מיידי למשך שבועיים. מי שיפר את הבידוד ייקנס בקנס גבוה.

בעולם עוקבים בעניין רב אחר המבצע, כשמומחים סבורים כי יתכן ומבצע ארצי כזה, שכולל סקירה של כל האוכלוסייה בפרק זמן נתון, עשוי לאתר מספר גבוה מאוד של נדבקים שיידרשו להיכנס לבידוד, מה שיוכל אולי לעצור באופן יעיל את המגפה ולפחות למנוע הטלת סגרים שעלותם למשק גבוהה פי כמה.

בינתיים, בשוודיה שבה לא הוטלו כל מגבלות, כמעט, לאורך כל התקופה, הולכת וקורסת תיאוריית 'חסינות העדר'. המדינה מתמודדת עם גל גבוה של חולים, ומספר המתים הגיע בה ליותר מ5,000. במדינה כבר נשמעים קולות שיתכן ויש צורך להטיל מגבלות, וישנם גם כאלו שסבורים שאין מנוס מאשר הטלת סגר.

 

סלובקיה קורונה שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד