י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דרעי נעדר

ראש בראש: העלאת הקנסות אושרה; ביהדות התורה מאיימים

הנציגים החרדים שוב מגיעים לשעת מבחן במשבר הקורונה. חרף התנגדותם הנחרצת, הממשלה אישרה היום את העלאת גובה הקנסות ובהם קנס מוגדל על פתיחת מוסדות הלימוד בניגוד להנחיות | מה האיום שמציגים ביהדות התורה במקרה וההצעה תעבור את אישור המליאה?

ראש בראש: העלאת הקנסות אושרה; ביהדות התורה מאיימים
נתניהו, דרעי וליצמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חרף התנגדות הסיעות החרדיות, הממשלה אישרה היום (ראשון) את העלאת סכום הקנסות ובהם קנס מוגדל על פתיחת מוסדות הלימוד בניגוד להנחיות. ביהדות התורה שולפים איום, במקרה וההצעה תעבור את אישור המליאה.

בשעה האחרונה, בתום דיון בממשלה, אושרה עקרונית טיוטת חוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", בכפוף להחלטה, קבינט הקורונה יתכנס גם הוא לדון בהצעת החוק טרם העברתו לוועדת שרים לחקיקה.

נציין, כי לא הושגו הסכמות בנושא העלאת הקנסות, הנושא יעלה מחר לדיון בקבינט הקורונה. שרי ש"ס אביטן וכהן הצביעו נגד. השר אריה דרעי נעדר מההצבעה ולא הביע את דעתו פומבית בנושא עד כה.

על פי האישור העקרוני, הקנסות המוטלים על מפרי ההנחיות יועלו ובמרבית מהמקרים הם אף יכפילו וירבעו את עצמם: הפרת איסור הפעלה של מקום הפתוח לציבור או בית עסק – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום, ל-10,000 ₪. קיום אירוע, מסיבה, כנס, טקס, פסטיבל, מופע בידור או מופע אומנות בניגוד לתקנות – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ₪.  הפרת האיסור על פתיחת מוסד חינוך – מסכום של 5,000 ₪ כפי שקבוע היום ל-20,000 ש"ח.

ביהדות התורה החריפו את הטון והבהירו את התנגדותם נגד העלאת הקנסות, ראשי 'יהדות התורה' חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני הגיבו כי "הודענו לראש הממשלה כי אנו מתנגדים להעלאת הקנסות, הגבוהים גם כך ובהעדר פתרונות לאזרחים ולסוחרים. באם ההצעה תעבור לאישור הכנסת, חברי הסיעה יצביעו נגד ההצעה בכל פורום אפשרי בוועדות ובמליאת הכנסת".

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר אמרר כי "אין שום היגיון להעלות קנסות כשהתחלואה יורדת, גם המשטרה כלל לא ביקשה את ההעלאה הזו מה שמוכיח כי אין לכך שום הצדקה. על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת המשק ולבנות אותו באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה והקלה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".

יעקב ליצמן בנימין נתניהו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד