י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעוד סוער מ'בר אילן'

שוטרים הפעילו כוח ועצרו את ר"מ הישיבה: "המסכה נפלה מהאף"

הרב שמואל סופר, ר"מ בישיבת כף החיים בירושלים, נעצר היום תוך הפעלת כוח רב בזמן שצעד בסמיכות לישיבתו. לטענתו המסכה שהייתה על פניו נפלה מהאף | השר אוחנה הגיב לתיעוד: "אחת ולתמיד - אף אדם לא מעוכב על 'מסיכה'"

שוטרים הפעילו כוח ועצרו את ר"מ הישיבה: "המסכה נפלה מהאף"
המעצר הכוחני בבר אילן צילום: אליסף כהן

למרות שנראה היה כי נרשמה רגיעה בכל הנוגע לאכיפה הקשוחה בריכוזים החרדים, תיעוד שמתפרסם היום (ראשון) ובו נראה חרדי נעצר תוך הפעלת כוח - מעורר שוב סערה.

בתיעוד שצולם היום בשעות הצהריים ברחוב בר אילן בבירה, נראה הרב שמואל סופר, ר"מ בישיבת כף החיים בירושלים ותושב העיר נעצר תוך הפעלת כוח מצד זוג שוטרים. הרב הוכנס לניידת בעוד עוברים ושבים קוראים קריאות לעבר השוטרים ודורשים לשחררו.

הרב סופר הועלה לניידת ונלקח לתחנת המשטרה במגרש הרוסים, שם הוא שוחרר לאחר זמן קצר לא לפני שנקנס ב-500 שקלים.

"הלכתי לתומי, ולפתע קפצו עלי שני שוטרים מתוך רכב אזרחי", מתאר הרב שמואל סופר את השתלשלות האירוע בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "ברגע הראשון סירבתי להזדהות מכיוון שלא הבנתי מה קורה. בסך הכל המסכה שהייתה על פניי נפלה מהאף. תוך זמן קצר עצרו אותי ונלקחתי לתחנת המשטרה".

אריה, עד לאירוע סיפר ל'בחדרי חרדים': "השוטרים השתמשו בכוח רב, עצרו אותו כאילו מדובר בפושע מסוכן". לדבריו, "גם אם אכן הוא לא הזדהה, אין צורך להפעיל כזה כוח על אדם מבוגר".

בתוך כך, השר לביטחון פנים אמר אוחנה התייחס לאירועים בו נראו שוטרים מבצעים מעצרים על רקע אי עטיית מסכה. "אחת ולתמיד", כתב אוחנה בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר פרסום תיעוד מעצרו שלך הרב סופר,  "אף אדם לא מעוכב או נעצר על ידי משטרת ישראל על 'מסיכה'".

אוחנה הוסיף: "אנשים מעוכבים כי אגב אי חבישת מסיכה אינם מוכנים להזדהות. חשיבות הזיהוי כעת כפולה ומכופלת: על השוטר לוודא שהאדם שלפניו איננו חולה מאומת, או חייב בידוד".

"רוצים שהשוטרים 'יוותרו' למי שמצפצפים וירשמו דו"חות רק למי שגילו אזרחות טובה?", כתב אוחנה.

מסכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד