כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ברוך דיין האמת

איש החסד שחילק שתייה בקברי הצדיקים נפטר מהמחלה

בירושלים נפטר מהמחלה הקשה איש החסד הנודע ר' צבי (הרשל) רובין ז"ל, מחשובי חסידי בעלזא והוא בן 60. ניהל במשך שנים רבות את חנות רובין לניקוי יבש בבני ברק והיה מחלק יחד עם אביו ואחיו את השתייה בקברי הצדיקים ובכותל המערבי

איש החסד שחילק שתייה בקברי הצדיקים נפטר מהמחלה
ר' צבי (הרשל) רובין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבשורה הקשה בפטירתו לאחר מחלה וייסורים קשים של איש החסד הרה"ח ר' צבי (הרשל) רובין ז"ל מיקירי וחשובי חסידי בעלזא.

לפני שנתיים חלה במחלה הנוראה, רבים התפללו לרפואתו השלמה של צבי בן עטיה אך נגזרה הגזירה והיום השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 60.  

המנוח ז"ל, נולד בירושלים לאביו הרה"ח רבי חיים לייב רובין ז"ל מחשובי חסידי בעלזא ואבי משפחת רובין המפורסמת כאנשי חסד המחלקים שתייה בהילולות הצדיקים ובמוצאי צומות בכותל המערבי. 

בשנות החמישים, כשהגיע הרבי הקדוש רבי אהרן מבעלזא זצ"ל לתל אביב ובשבתות הקיץ היה מגיע לירושלים, אלפים היו נוהרים לעריכת השולחנות בלילות שבת, שם היה ר' חיים מנדל כהן ז"ל מגיש שתייה להמונים בתוך דליים עם מים וקרח.

בשנת 1956 ראה ר' חיים לייב רובין ר' חיים מנדל כהן הפסיק לחלק המשיך בחלוקת השתייה ומאז פיתח את רעיון של חלוקת השתייה מארגזים עם ברזים ועד רכב מיוחד וכיום למשאית המיוחדת המסתובבת בכל קברי הצדיקים בהילולות ובכותל המערבי.

ר' חיים לייב היה מגיע במסירות נפש גם בימי חוליו לכל חלוקות השתייה בשביל לעקוב מקרוב ולזכות את עם ישראל בברכת 'שהכל' ומאז משפחתו ממשיכה את המסורת.  

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו, בתו של הרה"ח הנגיד רבי מאיר קאהן ז"ל מחשובי חסידי בעלזא. ובבחרותו למד במוסדות חסידות בעלזא.

לפרנסתו ניהל את מכבסת רובין המפורסמת בבני ברק בישרות מפורסמת, לפני כעשור סגר את המכבסה בבני ברק ועבר להתגורר בירושלים עיה"ק וכיהן כמשגיח כשרות בהכשר הרב רובין

ר' צבי המשיך את מסורת אביו ויחד עם אחיו ר' שלמה היה מחלק את השתייה בציון אור החיים הקדוש, בציון האר"י בציון המהר"א מבעלזא ובמוצאי ט' באב בכותל המערבי. 

בבני ברק היה מקורב לאדמו"ר מאוז'רוב שם התפלל בבית מדרשו וסייע לבניית המקווה בחצר החסידות. 

מסע הלוויה הערב בשעה 20:30 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים דרך בית המדרש הגדול בעלזא ומשם לחלקת מחזיקי הדת בהר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רובין חסידות בעלזא הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד