י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שפעת העופות

סגר הוכרז על הלולים: התרנגולים הוכנסו לבידוד

לאחר ששלושה מקרים נוספים של שפעת עופות התגלו באזור הצפון, הוכרז סגר על הלולים באזור. עם זאת ההערכה היא גורם ההדבקה בכל המקרים שהתגלו עד כה הוא ציפורים נודדות • השפעת לא עוברת לבני אדם

סגר הוכרז על הלולים: התרנגולים הוכנסו לבידוד
תרנגול צילום: Aharon Krohn/Flash90

סגר הוטל על התרנגולים, החקירה האפידמיולוגית בדרך? משרד החקלאות מעדכן כי התגלו שלושה מוקדי שפעת נוספים בסוף השבוע האחרון: הראשון, בלול בקיבוץ גבת, במועצה האזורית עמק יזרעאל. השני, בלהקת עופות הודו לפיטום, בקיבוץ שלוחות באזור עמק בית שאן. השלישי, בחוות תרנגולות הודו בקיבוץ מעיין צבי ליד זיכרון יעקב.

עם קבלת התוצאות הראשוניות, בהתאם לנוהל הורה ד"ר רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהמוקדים הנגועים בנגע. באזור ההסגר מבוצע ניטור המצטרף לשאר הביקורות והבדיקות שעורכים גורמי המקצוע של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בכלל הלולים בשגרה.

לנוכח זן השפעת הדומה בכל המקרים (8N5H), מתחזקת הערכה של גורמי המקצוע במשרד החקלאות כי גורם ההדבקה שהביא להפצת המחלה בימים האחרונים הוא הציפורים אשר בתקופה זו נודדות ועוברות מעל שמי הארץ וככל הנראה מביאות עמן את השפעת ממדינות זרות.

בתוך כך, משרד החקלאות קורא למגדלי העופות, עופות חצר, ציפורי נוי וכן לולי חופש, להקפיד לפעול על פי הנחיות השירותים הווטרינרים, לשמור על ההיגיינה והפרדה, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח כדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות הבר.

שפעת העופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד