כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
פינוי תחת אש

פיתוח חדש: אלונקה צבאית שנפתחת במהירות

החיילים בזירת הקרב מתקשים לפתוח אלונקה, לייצב אותה ותוך כדי להגן על הפצוע. אלונקה חדשה שפותחה עשויה להקל על המשימה של פינוי תחת אש

פיתוח חדש: אלונקה צבאית שנפתחת במהירות

אלונקה לפינוי פצועים בצה"ל אמורה להיפתח על ידי החיילים המפנים בקלות ובמהירות, בפועל, פריסת האלונקה בצבא מצריכה שימוש בכוח בכדי לנעול את צירי האלונקה. שימי בשן, גלבוע אלקבץ ודור אשכנזי, סטודנטים במכללה האקדמית להנדסה אשדוד, בהנחיית מר אביחי שורין, והמהנדס עופר איש שלום, פתחו אלונקה מתקפלת עם צירים המקלים על פריסתה וחוסכים זמן בפינוי הפצועים.

"לאורך השנים ראינו כל מיני אלונקות – בצבא, במד"א ובמגרשי כדורגל, והבנו שיש צורך בשדרוג האלונקות הקיימות" מספרים הסטודנטים, "ההבדל הגדול בין המצר שלנו למתחרים הוא שהאלונקה שלנו בנויה מאלומיניום ושניתן להחליף בה חלקים במידת הצורך למניעת בלאי, ובכך תוחלת החיים של האלונקה גדולה יותר מהקיימות". עוד מספרים הסטודנטים כי יתרון בולט נוסף הוא נוחות פתיחת האלונקה, שנפרסת כמו שטיח וציריה ננעלים "כל ציר יכול להסתובב ל-90 מעלות וכשהצירים נפתחים הם ננעלים עד שמשחררים אותם בלחיצת כפתור המובנה באלונקה".

הצוותים הרפואיים הנעים לצד הכוחות הלוחמים מתבקשים לסחוב את האלונקה כך שתהיה זמינה לשימוש מיידי, עם זאת עליה להיות מקופלת כך שלא תפריע את יכולת הכוחות לנוע בשטח בחופשיות בלי להסתרבל בסחיבת אלונקה כבדה וגדולת ממדים. האלונקה החדשה הינה קלה ומתקפלת כך שהיא נישאת על הגב, מה שלא פוגע בעמידותה ובמהירות השליפה שלה לשימוש במקרה הצורך בשטח.

חידוש נוסף היה בדרך העבודה של המפתחים, שעקב תקופת הקורונה עבדו על הפרויקט מרחוק וכמעט ולא נפגשו, עם זאת התוצאה מציגה מוצר איכותי וחדשני שעשוי לשנות את תפיסת פינוי הפצועים בזירת הקרב, כאשר כל שניה חשובה והצוות הרפואי חשוף בעצמו לאש האויב.

צבא אלונקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד